Sommarjobb som Kommunikatör/Kundservicemedarbetare

Sommarjobb som Kommunikatör/Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi nu en Kommunikatör/Kundservicemedarbetare. I rollen kommer du att ha två ansvarsområden och vara en del av kundserviceteamet där du arbetar i en händelserik miljö. I rollen som Kommunikatör kommer du arbeta med att bland annat uppdatera företagets serviceportal, göra informationsskyltar, arbeta i Excel och ha andra diverse administrativa uppgifter. Många administrativa uppgifter kommer att utföras på engelska, så du behöver vara flytande i tal och skrift. I rollen som kundservicemedarbetare kommer du ha kontakt med kunder som du levererar särklassig service till via mail och telefon.

Bakgrund
Vi söker dig som är kundorienterad, strukturerad och lättlärd. Du motiveras av att påverka och hjälpa såväl kunder som interna avdelningar och trivs i en miljö där det händer mycket. Vidare har du en god förmåga att kommunicera på ett förtroendegivande sätt och är bekväm med att arbeta med telefonen som redskap. För att bli framgångsrik hos företaget är god service en självklarhet för dig. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter samtidigt som du kan arbeta enligt instruktioner. Vidare trivs du med att jobba i team men tar samtidigt eget ansvar för att driva dina egna ärenden. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ett arbete där det periodvis kunde vara mycket att göra.

Vi söker dig som Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundkontakt och telefonen som verktyg, exempelvis i en kundserviceroll
Är en trygg och förtroendeingivande person som är lugn, stabil och ödmjuk
Är ansvarstagande, noggrann och är lösningsorienterad
Uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Har god datorvana samt mycket goda kunskaper i Office-paketet
Du förstår betydelsen av din del av affärskedjan och sätter stort värde på att agera professionellt och serviceinriktat mot alla du är i kontakt med
Har gymnasiekompetens eller motsvarande
Har du tidigare erfarenhet av att ha arbetat i ärendehanteringssystemet Maximo är det högst meriterande.

Övrig information
Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle. Denna tjänst är inom ramen för Baronas konsultverksamhet. Tjänsten är ett sommarjobb med start den 1 juni och pågår hela sommaren. Arbetstiderna är förlagda på vardagar under kontorstider och är på heltid. Du kommer att arbeta på företagets kontor i Kista.

Intervjuer hålls löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofie Eriksson på sofie.eriksson@barona.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. När vi blickar framåt ser vi växande möjligheter och ett större fokus på internationella lösningar. I Sverige har vi under 2019 förvärvat Ageris, AMGA och Prizta och har den långsiktiga planen att bli en marknadsledande aktör samtidigt som vi behåller vår entreprenöriella kultur och framgångsrika specialiseringstrategi. 
Läs mer här:  http://barona.se/om-oss

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2021
  • Ansök senast: 14 maj 2021

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024