Sommarjobb som orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Orderadministratör
I rollen som orderadministratör ansvarar du dels för systemadministration i form av inmatning och uppföljning av ordnar men även till stor del med avvikelsehantering. Arbetet innebär att hantera uppkomna förändringar och hålla tät kontakt med andra interna enheter runt om i världen. Du slussar information mellan olika enheter, svarar på frågor och följer upp aktuella orderplaner. Även bokningar av transporter ingår till viss del i arbetet.

Arbetet beräknas initialt pågå under sommaren. Möjlighet till förlängning finns.

Arbetet är förlagt till heltid under kontorstider med viss möjlighet till flex.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Uppsala

Omfattning: Heltid

Kvalifikationer:

Du som söker bör har erfarenhet av administrativt arbete och vana av att arbeta i affärssystem.

Vidare är det mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från orderavdelning och är bekant med systemet M3. God förståelse för exportprocessen är ett extra plus i kanten.

Då arbetet innefattar mycket kommunikation på såväl engelska som svenska bör du känna dig bekväm att arbeta på båda språken. Mycket av kontakten sköts mailledes och du bör därför inte ha några problem att formulera dig i skrift på svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Olivia Wijkmark, olivia.wijkmark@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 13 april 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Vi utökar vårt lagerteam i Sverige!

Vi utökar vårt lagerteam i Sverige!

2 januari 2025

E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024