Sommarjobb som personlig assistent i Uddevalla med omnejd.

Sommarjobb som personlig assistent i Uddevalla med omnejd.

Arbetsbeskrivning

Är du expert på vardagsflyt? Söker du världens roligaste sommarjobb? Vi på Humana söker just nu flera nya personliga assistenter i Uddevalla som vill jobba under sommaren 2023! 



Om tjänsten


Vi söker ett antal assistenter som kan sommarjobba som personlig assistent i sommar i Uddevalla med omnejd. Vi söker även dig som kan arbeta som timmis/vikarie hos våra kunder i vår och i höst. Vår assistans vänder sig till både vuxna och barn med olika funktionsvariationer. Som personlig assistent arbetar du med kunden i vardagen med de grundläggande behoven så som personlig hygien, förflyttningar och kommunikation. Utöver det hjälper du kunden med andra förekommande uppgifter exempelvis aktiviteter, hushållsarbeten och träning.


För arbetet krävs att du är flexibel och trygg i din arbetsroll samt har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Vi ser gärna sökande med erfarenhet från arbete med personer med funktionsvariation, samt sökande som studerar eller fullgjort en utbildning inom vård/omsorg. Även arbetstider varierar beroende på hur kundens behov av assistans ser ut.


Som personlig assistent är det viktigt att du är lyhörd inför kundens önskemål och kan följa de arbetsbeskrivningar och rutiner som finns på arbetsplatsen. För att fungera optimalt i rollen är dina personliga egenskaper av stor vikt. Tidigare erfarenhet är meriterande men personlig lämplighet och personkemi mellan dig och kund kommer att vara avgörande.


Vi söker dig som har:



• Att du fyllt 18 år.
• Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
• Har erfarenhet/utbildning eller påbörjar utbildning inom vård/omsorg.
• Körkort och tillgång till egen bil.
• Icke-rökare.
• Belastningsregister - Du behöver även kunna visa upp ett registerutdrag och vi rekommenderar därför att detta beställs i god tid från polisen.


 Tillträde:  Omgående start eller enligt överenskommelse. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan. 


Arbetstid/varaktighet: Tjänsterna som timmis/vikarie är omgående start. Tjänsterna på sommarvikariat ligger på ca 50-100% under juni-augusti. Arbetstiderna varierar beroende på kund men innebär allt ifrån dagtid, kvällar, nätter (både väntetid/jour- och vaken natt) samt helger.


Vad händer nu?

Under rekryteringsprocessen informeras du om vilken/vilka kunder du är aktuell hos och hur arbetsrutinerna ser ut mer specifikt. Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Din ansökan kommer läsas av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. 


Vikariepool

Är du intresserad av ett extrajobb redan nu så finns det stora möjligheter att vara anställd i vår vikariepool.  Att vara en del av vår vikariepool innebär att du är anställd som vikarie hos oss och kommer få möjlighet att arbeta hos våra kunder vid bemanningar, till exempel när ordinarie personal är sjuk eller ledig. Vi har alltid behov av bra vikarier så vill du även efter sommaren ha extrajobb så är vikariepoolen en bra möjlighet.



Att tänka på inför din ansökan

För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.



För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.



Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år så måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid varierar. Du beställer enkelt med Bank-id via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning// 



Vad erbjuder Humana?

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har kollektivavtal och tjänstepension. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi finns i hela Sverige så om du flyttar så finns det stora möjligheter för dig att fortsätta jobba hos oss på din nya ort.



Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent under sommaren hos oss: https://www.humana.se/personligassistent_sommar



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! 



Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Personlig assistent 65%

25 november 2024