OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start under våren och varar till slutet av augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Länsförsäkringar.
Om företaget:
Länsförsäkringar Stockholm är ett lokalt och kundägt försäkringsbolag som funnits i Stockholm sedan 1844. Länsförsäkringar hjälper sina kunder med allt som rör deras vardagsekonomi och sedan några år tillbaka har de både bank och en egen fastighetsförmedling. Deras vision är att bli stockholmarnas mest omtyckta företag och bevisar det genom gedigen service och att finna de bästa lösningarna för kunden - och det är där du kommer in!
Arbetsuppgifter:
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att hantera ärenden relaterade till skador på byggnader för både privat - och företagskunder, vilka inkommer via telefon och digitala kanaler. Ärendena kan gälla till exempel vatten-, maskin- eller glasskador. Syftet med rollen är att ge kunderna bästa möjliga service genom att motta ärendet, hantera det administrativa, ge information om nästa steg och vara behjälplig de seniora skadereglerarna i hanteringen av ärendet. Det kan även vara aktuellt att själv reglera en del ärenden beroende på komplexitet och kompetens.
Viktigt att du kan arbeta vecka 28 till 32 men du behöver påbörja utbildning och introduktion under senare delen av maj eller senast i början av juni.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Arbetslivserfarenhet från en kundservice där telefon som arbetsverktyg
• Meriterande att ha arbetet med skadereglering
• Meriterande med erfarenhet inom försäkring
• Du talar och skriver obehindrat svenska samt har goda kunskaper i engelska
Vi söker dig som har ett öga för detaljer samtidigt som du kan arbeta effektivt. Då rollen inkluderar dialog med olika kontaktytor ser vi att du är socialt säker och brinner för att ge god service där du är kommunikativ både muntligen och skriftligen. Vidare utför du dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och kvalitetssäkrat sätt. Som person är du ansvarstagande och tar ägande skap för dina arbetsuppgifter. Du trivs i en social och öppen miljö där du är saklig och kan diskutera fram lösningar samtidigt som du självständigt driver ditt arbete framåt.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:Skadereglerare, skadereglering, sommarjobb, Länsförsäkringar, Försäkring, service, Kundservice, Solna, Heltid, Stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund