OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som studiestödsutredare med inriktning mot kundservice har du till uppgift att besvara inkommande frågor från våra kunder via telefon och e-brev. Du kommer att möta många individer med olika bakgrund och förutsättningar. Oavsett vilken kanal kunden valt att kontakta oss via har du förmåga att anpassa kommunikationen till mottagaren. Du arbetar för att varje kundmöte upplevs enkelt, jämställt och hjälpsamt. En naturlig del i ditt arbete är också att guida kunden till självhjälp i våra e-tjänster.
I gruppen är du en viktig lagspelare som stöttar dina kollegor, bidrar till en god arbetsmiljö och att vi tillsammans når de effekter vi eftersträvar. Som medarbetare på CSN tar du ett aktivt ansvar för att ständigt förbättra verksamheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutade godkända gymnasiestudier, har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och goda kunskaper i tal och skrift i engelska. Du behöver också kunna hantera Microsoft Officepaket, företrädesvis Word, Excel och Outlook. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av arbete med kundservice/kundmöten företrädesvis via telefon. Har du erfarenhet från handläggande eller utredande verksamhet är detta ytterligare meriterande samt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta på CSN.
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har förmåga att på ett bra sätt möta olika människor på olika nivåer och behov. Arbetar bra med andra, relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. Du anpassar dig lätt till ändrade omständigheter, kan snabbt förändra ditt synsätt och ser möjligheterna i förändringar. Tar ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning
1 juni - 30 september
Omfattning
Heltid
Önskat startdatum
1 juni
Referens
HR/2021:42
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast den 10 maj.
Vår rekryteringsprocess
CSN jobbar med ansökan utan personligt brev, istället för ditt personliga ber vi dig att svarar på ett antal frågor.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Om CSN
Utbildning är en av sakerna som tar oss framåt i livet. På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.
Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, massagesubvention, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar, avtalstimmar samt arbetstidsförkortning.
Vi vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling, och det är också alla vi som jobbar här.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-utvecklare Thomas Svensson
060-186127
Kontorschef Lena Munther
060-135016
SACO-S/CSN Catherine Malmborg
070-335 66 04
ST inom CSN Anneli Gårdbäck
031-60 78 19
Proffice Inger Bydén
070-270 21 48
Proffice Niclas Ericsson
073-343 41 13
Source Ulrika Berglund
0708 13 91 57
Source Ulrika Berglund
0708-13 91 57
HR-utvecklare Marie Larsson
060-186235
SACO-S/CSN Cathrine Malmborg
070-335 66 04