OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalix Tele24 AB är en del av Responda Group.
Tillsammans hanterar vi dagligen ca 20 000 samtal när vi hjälper våra 2200 kunder att besvara deras kundärenden. Responda Group omsätter ca. 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.
Vi söker dig som vill arbeta som telefonist i sommar!
Arbetsuppgifter
Som telefonist kommer du besvara inkommande samtal, ingen försäljning. Det kan innebära att du lämnar ut information, kopplar inringande eller tar ett meddelande som skickas vidare till rätt person. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl.
Du kommer vara "ansiktet utåt" för våra kunder vilket ger dig en fantastisk möjlighet att få prata med personer med olika bakgrund och från olika delar i världen. Då vi fått förtroende att hjälpa drygt 2200 olika företag så ställer vi höga krav på din förmåga att bemöta alla på ett professionellt och serviceinriktat sätt.
Din profil
Här trivs du om du är ansvarsfull, positiv och flexibel. Du vill vara med och bidra till dina kollegors trivsel genom att sprida en god stämning på arbetsplatsen. Du är duktig på att kommunicera, både muntligt och skriftligt, samt tycker om att ha kundkontakt och att arbeta i en organisation med högt tempo.
Ditt främsta arbetsverktyg är datorn vilket kräver att du är en van datoranvändare samt har lätt för att lära dig nya system.
Stor vikt kommer att läggas på attityd och dina personliga egenskaper.
Kvalifikationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
- Har minst godkända gymnasiebetyg eller motsvarande
- God datorvana
Meriterande
- Erfarenhet från serviceyrken
- Goda kunskaper i finska, både tal och skrift
Villkor
Vi erbjuder både fasta vikariat samt timanställning för dig som hellre önskar det.
Arbetstid: Skiftgång, - dag, kväll och helg.
Placering: Haparanda
Vi ser gärna att du börjar din anställning redan under våren så du får en bra utbildningsgrund inför sommaren, men startdatum och lön blir enligt överenskommelse.
För rätt person finns det goda möjligheter att fortsätta efter sommaren om du önskar det!
Kalix Tele24s Akademi
Som nyanställd hos Kalix Tele24 får du en introduktion i allt du behöver veta och kunna för att utföra ditt arbete. Vi kommer exempelvis berätta mer om vilka vi är, våra tjänster, system, kunder och hur vi hanterar samtal. Utbildningen är ca. 3 veckor men anpassas utifrån tidigare erfarenhet. Vi blandar teorigenomgång och självstudier med praktik i växeln, allt för att stärka din kunskap. Som ny telefonist kommer du få sitta med en mentor som hjälper dig tills du känner dig trygg att börja hantera samtal själv. Självklart finns det även då kollegor på plats som kan stötta dig vid behov.
Har du frågor kontakta:
Linda Johansson, HR-Specialist, 020-69 00 00 eller mailto:linda.m.johansson@kalixtele24.se
Facklig företrädare: Unionen, mailto:unionen@kalixtele24.se
Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Kalix Tele24 erbjuder svarsservice i olika former. Från svarstjänst till att ta hand om hela växelfunktionen, dygnet runt, året om. Vi hjälper kunder att hantera olika typer av kundtjänstuppdrag, fullt ut, eller vid behov. Vår affärsidé lyder: "Med marknadens främsta medarbetare erbjuder vi kostnadseffektiv och flexibel kundkontakt."
Kalix Tele24s kunder är små och stora företag, myndigheter, regioner samt organisationer i Norden. Företaget grundades 1992 och har sedan dess byggt upp en gedigen erfarenhet av professionella svarstjänster för såväl privat som offentlig verksamhet. På huvudkontoret i Kalix samt kontoren i Haparanda och Stockholm finns idag ca 165 medarbetare.
Besök gärna vår https://www.kalixtele24.se samt våra sidor på https://www.linkedin.com/company/kalix-tele24-ab/mycompany/ Linkedin och https://www.facebook.com/KalixTele24
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?