Sommarjobb som transportadministratör / leveransplanerare

Sommarjobb som transportadministratör / leveransplanerare

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett sommarvikariat som sträcker sig från slutet av maj/början av juni till slutet av augusti (v.21/22 - v.35). Det finns goda möjligheter till fortsatt arbete på deltid till hösten. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Dagab. Det finns möjlighet att börja på deltid under maj månad för att senare kunna börja på heltid från och med juni.

Om företaget:

Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Dagab Inköp & Logistik är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. De ser till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.

Arbetsuppgifter:

I rollen som transportadministratör för kategorin frukt och grönt blir du en nyckelspelare i att säkerställa att transportflödet från externa åkerier och lager når butiker runt om i landet. Du arbetar i SAP för att hantera ordrar från butiker och boka transporter och utgår från ett tydligt schema med fem stopptider om dagen. Det finns en tydlig struktur att utgå från och du arbetar med tydliga riktlinjer kring ordertider. Utöver bokning av transporter hanterar du inkommande mail och har kontakt med de externa åkerierna samt den interna butikssupporten.

Teamet för transportplaneringen för frukt och grönt består av fyra personer. Under sommaren kommer du få en viktig roll för att både täcka upp vid semestrar samt avlasta i övrigt då det pågår en del andra projekt som kommer ta fokus från vissa i teamet. Teamet kommer hjälpas åt för att ge dig en gedigen introduktion och det kommer alltid vara någon som från teamet som arbetar samtidigt som dig och är behjälplig vid behov.

Arbetstiderna är 07:00-16:00, mån-fre. Det ingår även helgarbete var tredje helg då man arbetar mellan 07:00-16:00 samt har beredskap fram till 22:00. Det är ytterst sällan att det sker något, och du utgår hemifrån.

Du förväntas kunna arbeta hela sommaren, och det finns inte möjlighet för längre ledighet. Dock är det möjligt att vara ledig någon enstaka dag, vid behov, och det är även möjligt att byta helgpassen inom teamet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet inom serviceyrken
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna Service Management, Transport Management eller Logistics Service Management (meriterande)
• God datorvana och kunskap i affärssystem, SAP (meriterande)
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Som person tar du stort ansvar för ditt arbete, säkerställer att du förstår vad som förväntas av dig och är noggrann med att leverera högsta kvalitet. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och skapa struktur för dig själv. Du trivs i en roll där du får utvecklas och är inte rädd för att ta initiativ eller fråga om hjälp. Du är flexibel och stimuleras av en vardag med högt tempo, snabba förändringar och problemlösning. Att prioritera även i stressiga situationer ser du inte som en svårighet, tack vare ditt proaktiva och lösningsorienterade arbetssätt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Övrig information:

Start: I slutet av maj/början av juni
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: transportplanerare, transportkoordinator, transport, transportadministratör, logistik, transport management, leveransplanerare, SAP, sommarjobb,

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


12 oktober 2022

11 oktober 2022

11 oktober 2022

Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

10 oktober 2022