Sommarjobb som transportadministratör till Dagabs lager i Jordbro

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Som transportadministratör hos vår kund Dagab i Jordbro är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:

- Filplanera och prioritera att kunder plockas i rätt tid samt planeras i rätt utlastningsyta.
- Hjälpa till i transportlucka.
- Arbeta förebyggande för att minimera produktionsstörningar.
- Vara behjälplig med plock kolonial vid etikett förändring.
- Kommunicera löpande med rangering/utlastning/transportlucka/arbetsledning transport och kolonial.
- Kommunicera via E-mail/telefon med butiksupport och övriga som tillhör ditt arbetsområde.


Det här förväntar vi oss

Som transportadministratör vill vi att du är en ansvarskännande, kreativ, förbättringsfokuserad, flexibel, serviceinriktad medarbetare. Erfarenhet med arbete i SAP och plockmonitor och även goda kunskaper i Excel är ett krav.

Du måste också tycka om att arbeta i grupp där vi arbetar mot samma mål och resultat.

Arbetstiderna är dag eller kväll, vi är bemannade alla veckans dagar.

Du måste också kunna hjälpa till med andra arbetsuppgifter på transportavdelningen vid behov.

Tjänsten startar v.23 och förväntas pågå till v.32. Du behöver kunna arbeta under hela denna perioden.


Arbetstider

Till denna tjänst söker vi 2 stycken transportadministratör. Den ena ska arbeta dagtid kl: 05:30-14:18 och den andra kl: 14:48-23:36.

Personliga egenskaper/Kvalifikationer
Storesupports värdegrund vilar tungt på tre nyckelord - engagemang, kunskap och kvalitet - tre värdeord som är styrande i våra beslut, kommunikation och dagliga handlingar. Viktiga ord som vi vill ska lysa igenom hos alla våra medarbetare. För att vi ska trivas ihop ser vi också att du har en bra och positiv inställning till arbetet samt god attityd mot andra.

- Att du gillar och tål att arbeta i ett högt tempo är ett måste för att trivas i tjänsten. Du tummar inte heller på noggrannhet eller kvalité.
- Behärskar svenska språket väl då arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler och säkerhetsgenomgångar sker på svenska.
- Vikt kommer även att läggas vid dina övriga personliga egenskaper.


Meriterande
- Truckkort

Om oss

Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Kunderna finns i detaljhandelns alla led - lager, logistik, e-handel, butiker och leverantörer. Storesupport är marknadsledande och har uppdrag i hela Sverige, kontoren finns i Malmö, Göteborg och huvudkontoret i Solna, Stockholm. Koncernen startades år 2000, omsätter 400 MSEK och har 2 000 medarbetare. Svenska Storesupport Lager & Logistisk AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega. (http://www.storesupport.se/)



Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.



Intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jerry Stribrant
0761-27 20 22
Victoria Blomquist
0733- 44 54 51
Anna Wolthon
08-448 07 00
Tina Hamberg

Melodi Haghiri

Lisa Schuman

Jerry Stribrant

Johan Ekström

Alexandra Drakengård

Marion Wågby

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Storesupport
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 27 juni 2022

Besöksadress

Vretenvägen 2, Stockholm
None

Postadress

Vretenvägen 2
Stockholm, 17154

Liknande jobb