OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som störningsinformatör på Hallandstrafiken är du en av de första personerna som kunder
möter när de kontaktar Hallandstrafiken via telefon, chatt, Facebook eller mejl. Du har som primär arbetsuppgift att presentera bästa möjliga reseinformation och svara på resenärernas frågor i våra externa kundkanaler.
Information till resenärerna vid störningar och avvikelser i tåg- och busstrafiken, är vår högst prioriterade arbetsuppgift. Informationen publicerar du med hjälp av olika IT-stöd i våra externa kanaler. I arbetsuppgifterna ingår också att svara på diverse skiftande frågor i vår kundservicetelefon, hantera och administrera inkomna kundärenden.
Du har din huvudsakliga placering på huvudkontoret i Falkenberg, möjlighet till arbete hemifrån finns.
Informationsenheten har öppet för kunderna året runt, alla dagar i veckan, vilket innebär att du får väldigt varierande arbetstider, dvs. morgon-, dag- kvälls- och helgtjänstgöring.
Tjänsten som störningsinformatör är ett konsultuppdrag med start 230529 tom 230901
Om dig
Vi söker dig som har gymnasieexamen. Har du vidareutbildning med inriktning kommunikation ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet och kompetens från liknande arbete med kundservice och kundkommunikation.
För att lyckas i rollen som störningsinformatör kräver vi mycket goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska. Eftersom vi använder många olika IT-stöd behöver du även ha en väl utvecklad och dokumenterat bred erfarenhet av arbete med datorer.
Som person är du bra på att fatta snabba beslut i en händelserik vardag, här hanteras olika former av trafikstörningar i buss- och tågtrafiken vilket ibland kan innebära rätt stort tryck på Informationsenheten från kunderna. I rollen som informatör agerar du lugnt och strukturerat under press då arbetet i sig kan vara intensivt i vissa perioder. Du har en god kommunikativ förmåga och har en förmåga att förmedla ditt budskap till mottagaren. En av de viktigaste egenskaperna för den här tjänsten är att du är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Med bra service menar vi att du har vilja att hjälpa och stödja kunden i den aktuella situationen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Hallandstrafiken
Hallandstrafikens First line mot kunderna är Informationsenheten. Det är hos oss du landar först när du kontaktar Hallandstrafiken.
Hallandstrafiken arrangerar 50 000 resor i Halland - varje dag! Detta inkluderar busstrafiken, Öresundstågen, Pågatågen, Västtågen och Krösatågen. För Hallandstrafiken är kunden och kundbemötandet högst prioriterat. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet.
På huvudkontoret i Falkenberg och i kundservicebutikerna finns ca 100 medarbetare som arbetar med planering och utveckling av buss- och tågtrafik samt serviceresor, miljöarbete, reseinformation och marknadsföring för kollektivtrafiken i Halland m.m. Hallandstrafiken är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och färdtjänstresor i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Lisa Åberg via lisa.aberg@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
informatör, kundtjänst, sommarjobb, kollektivtrafik, Falkenberg, Varberg, Halmstad, Hallandstrafiken, Region Halland, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147