OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sommarjobben är placerade inom avdelningen för ekonomi och konsulttjänster på enheterna Redovisning och Leverantörsreskontra i Gävle. Avdelningen har ca 100 medarbetare fördelade på sju enheter i Östersund, Gävle & Stockholm. Avdelningens uppdrag omfattar bland annat leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut.
På enheten för Leverantörsreskontra arbetar idag 15 medarbetare i tre olika team samt på enheten för Redovisning 20 medarbetare i tre olika team. Enheterna lägger en stor vikt vid samarbete inom enheten och teamet där det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans. Vi söker nu sommarjobbare i rollen som ekonomihandläggare i syfte att stärka upp teamen under semesterperioden juni till augusti, eventuellt kan denna period utökas.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare kommer du beroende på enhet få jobba med olika delar. Det avser löpande redovisning, kundfakturering, leverantörsfakturahantering med kontering, periodiseringar, momshantering samt utbetalningar. I tjänsten ingår även kontakt och support till kundmyndigeter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning inom ekonomi
Vidare ska du följande förmågor:
• Vara serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Bidra med kunskaper och erfarenheter
• Vara intresserad och ta ansvar kring kundens frågor
Övrigt
Anställningarna är tidbegränsade under perioden juni till augusti och på heltid, eventuellt kan denna period utökas. Startdatum efter överenskommelse.
Anställningarna är placerad i Gävle.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 12 februari 2023.
Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 7 och 8.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.