Sommarjobb - Tysktalande Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är serviceminded, problemlösande och talar flytande tyska till vår partner inom semesterhusförmedling. Vår partner har högsäsong under sommaren och behöver stärka upp kundtjänstteamet på heltid under juni till augusti, gärna med start i maj på deltid!

Vår partner förmedlar semesterboenden i Sverige och kunderna talar främst engelska, tyska eller svenska. Deras kontor ligger i Västra Frölunda med närhet till kollektivtrafik. Det finns möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan men det är fördelaktigt att arbeta på kontoret för att bolla kundärenden och samarbeta nära dina kundtjänstkollegor.

Arbetsuppgifter
Du kommer vara en del av kundtjänstteamet och ni kommer vara två personer som täcker upp hela sommaren, din närmsta kollega som du ska samarbeta med har jobbat två somrar i samma roll och har bra koll på arbetsuppgifterna och de vanligaste förekommande frågorna från kund. Kundkontakten sker via telefon och mail och ärendena kan handla om nya bokningar, vägbeskrivning till stugan, incheckning och upphämtning av nycklar eller allmänna frågor kring boendet och dess faciliteter. I mailen och i bokningssystemet hanterar du nya bokningar eller korrigerar ändringar.

Arbetstiderna är 08:30-17:00 måndag till fredag. Du kommer även ha beredskap någon helg i månaden och då finnas tillgänglig om det dyker upp något kundärende. I samband med det är du ledig en dag innan beredskapshelgen och du arbetar kortare arbetsvecka veckan därpå. Du behöver inte vara på kontoret när du har beredskap.

Vi söker dig som
Har relevant tidigare erfarenhet från en serviceroll där kundupplevelsen stått i fokus
Kommunicerar obehindrat på tyska, svenska och engelska, både i tal och skrift
Har god förmåga att lära och arbeta i affärssystem
Trivs med att använda dator och telefon som främsta arbetsverktyg
Har möjlighet att arbeta deltid under maj och heltid under juni-augusti 


Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du trivs i en problemlösande och kundnära roll med hög service i fokus. Du har en god förmåga att behålla lugnet även under ett högt arbetstempo. Det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga och är lyhörd inför kundens behov och kreativ i din problemlösning.

Om anställningen
Vänligen bifoga både CV och personligt brev i samband med din ansökan. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt.

Uppdraget är ett sommarjobb i form av ett konsultuppdrag. Du blir således anställd på OIO. 

Omfattning: Deltid från maj och därefter heltid juni, juli & augusti
Start: Maj
Placering: Göteborg, Västra Frölunda
Lön: Timlön
Kontaktperson: Elsa Jonasson

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2024
  • Ansök senast: 28 mars 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024