OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund bor i centrala Hjo tillsammans med sin make. Du kommer att vara henne behjälplig i sin vardag med bland annat hygien, förflyttningar och vid aktiviteter. Då det krävs tid för introduktion och god kännedom om kunden och hennes arbetsrutiner ser vi gärna att du är tillgänglig för introduktion och extra timmar redan nu.
Hon är en levnadsglad och positiv kvinna på +70 år och stor del av hennes tid går till träning, vara ute i sin trädgård, läsa eller gå ut på promenad. Kunden har MS och förflyttar sig med hjälp av rullstol eller permobil.
Som du förstår är det viktigt att du som assistent har en mycket god social förmåga, är lugn och tålmodig med god fysik. Du kommer att arbeta tillsammans med andra kollegor del av din arbetstid. Vi ser gärna att du gillar att ”påta” i trädgården och att du kan baka och laga mat från grunden. Det viktigaste av allt är ändå att det ”klickar” mellan dig och vår kund och hennes team som hon har runt omkring sig, därför kommer vi att lägga mycket stor vikt på personlig lämplighet.
Du som söker:
- Får gärna ha tidigare erfarenhet av att jobba som personlig assistent
- Får gärna ha erfarenhet av förflyttningar både med och utan lyfthjälpmedel
- Vår kund ser gärna kvinnliga sökande.
- Är rökfri
- Har körkort
Arbetstid/Varaktighet: Ca: 50 - 80% Sommarjobb med mycket goda chanser till fortsatt timanställning till hösten. Arbetspassen är förlagda, dag, kväll och helg från ca 06.00 - 23.00.
Tillträde: Omgående start med bredvidgång. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult