OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du också vara med och bidra till att Sverige aldrig stannar? Ta chansen och sommarjobba i en utvecklande och samhällsviktig verksamhet. Nu söker vi en noggrann person som vill arbeta med olika administrativa uppgifter på registraturen och arkivet inom enheten juridik hos oss på Svenska kraftnät. Är du en driven och nyfiken person med intresse för ordning och reda? Då har du chansen nu!
Svenska kraftnät söker nu dig som vill bidra till att säkerställa att Svenska kraftnäts handlingar, uppgifter och information hanteras på ett effektivt och rättssäkert sätt genom hela dokumentcykeln. Du kommer att tillhöra enheten juridik, som består av funktionerna juridik, arkiv, registratur och departementskontakter. Enhetens övergripande ansvar är att styra, ge stöd och rekommendationer inom områdena juridik och informationshantering samt att ha ansvar för kontakter med andra myndigheter.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Vi ser gärna att du kan arbeta under en period av 6 till 8 veckor med start under vecka 24, (8-12 juni).
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du främst att arbeta med uppgifter som enklare registrering och kvalitetskontroll av registrerade handlingar. Tjänsten kommer även att innefatta:
• insortering av ärenden och avtal
• gallring av ekonomihandlingar
• rensning av akter
Du kommer att få kunskaper om hur man administrerar och dokumenterar myndighetens arbete med både moderna och klassiska verktyg, så som digitalt diarium och pappersarkiv tillsammans med erfarna registratorer och vår arkivarie.
Din bakgrund
Du ska ha läst eller läser en utbildning på lägst gymnasienivå inom statsvetenskap, samhällskunskap, ekonomi eller ha motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vidare har du erfarenhet av:
• Grundläggande datakunskaper
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som kräver noggrannhet och sinne för ordning och reda.
Dina personliga egenskaper
Du är noggrann och ordningsam som person. Du gillar när saker och ting är på sin plats och har förståelse för strukturer samt känsla för kvalité. Ärendehantering, såsom registrering och arkivering, kräver att varje detalj blir rätt för att i framtiden kunna möjliggöra återsökning av de registrerade/arkiverade handlingarna och på så sätt upprätthålla en god informationsstruktur inom verket.
Det är viktigt att du är social och har en tydlig servicekänsla. Du kommer att arbeta med många olika yrkesgrupper inom verket.
Vill du veta mer, kontakta gärna teamledande registrator Agata Lundberg på tel. 010-475 80 36 eller via mail agata.lundberg@svk.se. Rekryterande chef är Jessica Karlberg Lagrelius. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91.
Du når oss också via e-post: registrator@svk.se
Välkommen med din ansökan senast den 27 mars 2020. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart möjligt.
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.