OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.
Biståndskontorets huvuduppgift är att ”utifrån befolkningens behov, gällande lagstiftning, kommunfullmäktiges och vuxennämndens mål och prioriteringar samt utifrån givna resursramar säkerställa att vård och sociala tjänster av god kvalitet tillhandahålls till äldre och personer med funktionshinder”.
Biståndskontoret ansvarar för handläggning av ärenden som avser bistånd enligt SoL, LSS samt bostadsanpassning och är uppdelad i de tre enheterna: äldreomsorg (ÄO), område funktionsnedsättning (OF) samt kansli.
Vi söker nu sommarvikarier som vill vara en del av vår verksamhet i sommar!
Tjänsterna avser:
1 sommarvik område funktionsnedsättning
4 sommarvik område äldreomsorg
ARBETSUPPGIFTER
Är du ute efter ett meningsfullt sommarjobb inom myndighetsutövning? Vi söker nu fem biståndshandläggare till Vård-och omsorgsförvaltningen!
Som biståndshandläggare ingår du i en arbetsgrupp med 20 stycken andra biståndshandläggare, enhetschef och konsulent. Våra lokaler finns belägna i Fröslundaskolans nyrenoverade lokaler.
Som handläggare arbetar du dagligen med att utreda, bedöma och besluta i ärenden enligt SoL och LSS. Då arbetet innebär mycket samverkan med både interna och externa utförare så som hemtjänst, vårdcentral, kommunala förvaltningar, landstinget och Försäkringskassan, är det enormt viktigt för oss att du känner dig trygg och stabil i kontakten med människor, likaså i kontakten med brukare och dess kontaktnät.
Som stöd i det dagliga arbetet har du nära till kollegor och konsulent, arbetet kräver annars hög grad av självständighet och eget ansvar. Du använder dator dagligen i arbetet och i arbetsuppgifterna ingår även dokumentation som utförs i systemet VIVA.
Arbetet medför också ett ansvar för att hela verksamheten fungerar och du hjälper till där det behövs inom biståndskontoret. Från och med våren 2015 kommer vi att implementera bedömningsinstrumentet ICF på kontoret.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen som socionom eller inom social omsorg, beteendevetenskap med social omsorgs-inriktning eller annan likvärdig högskoleexamen. Alternativt att du är socionomstuderande och har genomgått minst två VFU-perioder, varav en bör vara inom myndighetsutövning.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentation och myndighetsutövning via arbete eller VFU. Har du dessutom kunskap om socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service (LSS) är det en stor fördel. Då en stor del av arbetet innehåller dokumentation är det viktigt att du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift samt har goda datakunskaper.
Arbetet kräver flexibilitet vilket gör att du som söker bör ha B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas hos oss är det viktigt att du är flexibel och har förmåga att planera arbetet utifrån föränderliga situationer. Du har även förmåga att följa regler och ramar i arbetet med juridiken som grund.
Du är trygg och lyhörd och har lätt för att skapa goda kontakter med andra. För att trivas rollen är det även viktigt att du är energisk och trivs i högt arbetstempo.
Välkommen med din ansökan!
Intervjuer beräknas ske under v.15-17
ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer, 1629.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50