OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du studerande inom företagsekonomi och vill säkra sommarjobbet? Ta då chansen att söka rollen som Ekonomi-/redovisningsassistent till vår kund i Krokslätt. Här får du möjlighet att arbeta med klassiska ekonomiuppgifter och dessutom börja arbeta deltid redan nu för att sedan övergå till heltid under sommaren. Låter detta som en tjänst för dig? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Moogio är en ledande butikskedja för skräddarsydda solskydd och fönsterinredning som levererar lösningar till både privatpersoner och offentliga miljöer. Det är ett företag som vuxit snabbt under de senaste åren och de har idag butiker på 30-tal orter i Norden. Fokus ligger på att leverera högkvalitativa och skräddarsydda produkter enligt kundernas önskemål vilket möjliggörs genom engagemang och fantastiska medarbetare.
Under sommaren kommer det att hända mycket roligt då det är bolagets högsäsong och de behöver stöttning av en ekonomi-/redovisningsassistent. Här hamnar du i ett litet härligt team med en kultur som präglas av en hög arbetsmoral tillsammans med en prestigelöshet och närhet till skratt. För att trivas i denna roll är det viktigt att du trivs i att arbeta under dessa typer av förhållanden, snabbt kan arbeta självgående och är kommunikativ som person. Uppdraget är via oss på Academic Work och du kommer att arbeta deltid fram till sommaren och sedan heltid till och med augusti.
Du erbjuds
* Möjlighet att samla värdefull arbetslivserfarenhet inom området du studerar
* En framtida karriärspartner hos oss på Academic Work
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Leverantörsfakturor
- Hantera betalningspåminnelser
- Bokföra kundinbetalningar
- Löpande bokföring
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar företagsekonomi på högskolenivå och har läst minst fyra terminer, alt. kortare men har då arbetslivserfenhet inom ekonomi sedan tidigare
- Har grundläggande kunskap inom bokföring och fakturahantering
- Har en god dator- och systemvana
- Är obehindrad i svenska språket, vilket används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du
* Har arbetslivserfarenhet av liknande arbete
* Har erfarenhet av SAP
Vi söker dig som är
* Anpassningsbar
* Självgående
* Samarbetsinriktad
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid fram till juni och sedan heltid till och med Augusti
* Placering: Krokslätt, Göteborg
* Rekryteringsprocessen inkluderar digitala tester, (läs mer om detta här)
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231