OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handläggare som hanterar in- och utbetalningar
På enheten för inregistrering, rättelser och medelshantering arbetar vi bland annat med att registrera,fördela och redovisa de medel som betalas in till myndigheten.
På medelshanteringssektionerna handlägger vi organisationens in- och utbetalningar. Att vi gör det snabbt och korrekt är framför allt viktigt för våra kunder, men också för övriga delar av vår verksamhet. Medelshanteringen finns i Sundsvall och Karlstad.
Dina arbetsuppgifter består av att registrera, fördela och redovisa de medel som betalas in till myndigheten. Du jobbar i ett system där du följer det ekonomiska flödet och hanterar enbart de ärenden som av någon anledning inte kan hanteras automatiskt. Du använder dig även av flera andra verksamhetssystem i ditt arbete. Du har många interna och externa kontakter per telefon och e-post. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där vi kommunicerar, ofta via både Skype och videokonferens. Du tillhör en sektion som tillsammans ansvarar för resultat, planering och fördelning av arbetet. Detta sker i dialog med sektionschefen som stöttar dig och arbetsgruppen att uppfylla sektionens mål. Du utbildas av en erfaren och särskilt utsedd handledare.
Vi söker dig som har
- minst 90 hp/60 p inom antingen ekonomi, juridik eller samhällsvetenskapliga ämnen
- eller är i pågående studier på universitet inom ovanstående ämnen
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- goda it-kunskaper
Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk och noggrann. Du har förmåga att ta initiativ och ansvar i ditt administrativa arbete. Du agerar stabilt och förtroendeingivande i mötet med människor som befinner sig i ofta utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra.
Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbete.
Information om oss och jobbet
Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. 2021-08-31 på heltid och tillträde sker under perioden 1/4-1/6 enligt överenskommelse.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade strukturerade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html
Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.