OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du sommarjobba som kontorsassistent på ett marknadsledande bolag? Vill du bli en del av ett företag med goda arbetsförhållanden, samt få möjligheten att arbeta mot en hållbar logistik? Ansök idag redan idag då start är i juni!
OM TJÄNSTEN
Kalmar Globals kontor i Oxelösund är nu i behov av en kontorsassistent som kan stötta upp i det dagliga arbetet på plats. Som kontorsassistent kommer du att arbeta administrativt med diverse adminstrativa uppgifter men framför allt att avlasta kontoret. För att trivas i rollen krävs det att du är en strukturerade person som har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt.
Kalmar är en del av Cargotec
Kalmar tillhandahåller lösningar och tjänster för lasthantering i hamnar, terminaler, distributionscentraler och tung industri. De är ledande inom terminalautomatisering och energieffektiv containerhantering. Var fjärde containerrörelse runt om i världen hanteras av en Kalmar-lösning. Med deras omfattande produktportfölj, sitt globala servicenätverk och sina lösningar för smidig integrering av terminalprocesser ökar de effektiviteten i din hantering.
På Cargotec och Kalmar Global blir du en del av en internationell arbetsmiljö där du stöttar upp i processen att göra den globala handeln snabbare, smartare och mer hållbar. Detta är ett sommarjobb under juni-augusti för att täcka upp semestrar.
VI SÖKER DIG SOM
- Har möjligheten att arbeta från början av juni till slutet av augusti
- Har en gymnasieexamen
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Har en god datavana samt goda kunskaper i Microsoft Office
- Har B-körkort
- Är studerande på minst 50%, alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av en liknande roll
- Arbetat i excel tidigare
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Du är en lyhörd, hjälpsam och strukturerad person. Du har en stor administrativ kapacitet och gillar att vara spindeln i nätet. Vidare är du en person som ser till att alla arbetsuppgifter blir gjorda i tid, men du är också flexibel för att kasta om i dina arbetsdagar för att lösa akutare ärenden.
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231