OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.
NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.
Vill du vara med på vår framgångsresa?
Om tjänsten
Avdelningen består i dagsläget av ca 40 personer som hanterar alla inkommande kundkontakter via telefon, chatt och mail. Arbetet sker i högt tempo med hög servicekänsla. Avdelningen har en stor gemenskapskänsla där vi dagligen arbetar med att alla skall trivas och känna sig bekväma i sin roll som kundtjänstmedarbetare hos oss. Vår förhoppning är att du skall vissla när du kommer till arbetet och inte när du går hem.
För att kunna ge våra kunder bästa möjliga service är vår kundtjänstavdelning indelad i två team produkt och eftermarknad. Detta för att vi vill att alla våra kunder skall få hjälp i toppklass samt att du som medarbetare skall få arbeta med det som du är duktig på och trivs med. Varje team har också en gruppledare som du alltid kan fråga om råd och tips.
Hantering av alla förekommande arbetsuppgifter på en kundtjänst, bland annat:
Leveransfrågor
Service- och reklamationsärenden
Produktrådgivning
Telefonförsäljning (ingående försäljning)
Andra förekommande administrativa uppgifter
Vem är du?
Vi vill att du har minst gymnasieutbildning, tidigare erfarenhet från något serviceyrke och då gärna detaljhandel samt att du är van att sälja antingen över telefon eller i butik. Erfarenhet från hemelektronikbranschen samt ett brinnande intresse för dagens teknik och utveckling är meriterande.
Vi söker dig som är lyhörd, målinriktad och trivs med service, support och försäljning. Inställningen vad kan jag hjälpa dig med? ska genomsyra hela ditt arbete. Vi strävar efter att hela tiden förbättra servicenivån genom att aldrig sluta lära och se vårt arbete ur kundens ögon.
Du är en person som är utåtriktad och har lätt för att skapa kontakt med andra människor. Du är initiativrik och vill bidra till en hög trivsel på avdelningen. Struktur, ordning och noggrannhet är personliga egenskaper som är viktiga för dig. Du har hög integritet och ansvarskänsla i ditt arbete och är positiv och hjälpsam som person. Att vara serviceinriktad är en självklarhet för dig och du brinner för att hjälpa kunden.
PC-vana och goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Även att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper inom norska är meriterande och har du dessutom erfarenhet från affärssystemet IFS ses även detta som meriterande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig information
Placering: Vid huvudkontoret i Viared, Borås
Tillträde: Omgående
Omfattning: 100%
Typ av anställning: Sommarvikariat fram till 30/9 med ev. möjlighet till förlängning
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Under rådande omständigheter väljer vi i den mån det är möjligt att hålla våra intervjuer digitalt på distans.
Har du frågor gällande tjänsten kontakta oss på ansokankundservice@netonnet.com
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Avdelning Caroline Tran
070-490 9698
Christer Lindqvist
033-488 400
Pierre Skoog
033-488 400
Peter Thorell
033-488 400
Calle Flyberg
033-488 400
Johan Österberg
033-488 400
Mattias Johansson
033-488 400
Torvald Pålsson Stråe
033-488 400
Marina Davarinou
033-488 400
Mattias Johansson
033-488400