OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett ha ett sommarjobb som personlig assistent till vår kund i Lindome?
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vår kund är en rullstolsburen kvinna på 60 år som har MS. Kunden tycker om att hitta på saker och umgås gärna med vänner, och gillar att gå på bio och teater. Kunden behöver hjälp med det mesta i sin vardag såsom matlagning, av- och påklädning, städning och att få hjälp vid andra aktiviteter och fritidsintressen.
Vi söker dig kvinna med glimten i ögat och hjärtat på rätt ställe som har ett genuint intresse av att arbeta med människor, är lyhörd och flexibel samt ser det positiva i saker och ting. Viktigt är att du inte röker då vår kund är känslig emot detta. Erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent är meriterande, likaså om du tidigare arbetat med en golvlift vid förflyttningar och lyft.
Krav:
* Flytande svenska i tal och skrift
* Är rökfri
Arbetstid / Varaktighet: Sommarvikarie under perioden 3 juli - 6 augusti. En sommartjänst på 50% och en på 100&. Blandade pass: dag 10.00-20.00, kväll/natt 20.00-10.00 väntetid förekommer.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Tillträde: Omgående
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult