Sommarjobbare/Supporttekniker till Serviceenheten

Sommarjobbare/Supporttekniker till Serviceenheten

Arbetsbeskrivning

Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen.


Avdelningen infrastruktur ansvarar för Mittuniversitetets IT, Servicecenter, fastighet och campusservice. Avdelningen består av ca 70 medarbetare och är verksam både i Östersund och i Sundsvall. Inom avdelningen hanteras teknisk support, utveckling, drift, telefoni, servicecenter, vaktmästeri, tryckeri, lokaler och hyresavtal. Avdelningen har både ett operativt och ett strategiskt ansvar inom dessa områden.



Serviceenheten har som uppdrag att erbjuda Mittuniversitetets medarbetare, studenter och externa intressenter en enhetlig, lättillgänglig och behovsanpassad service och support.

Enheten består av ca 20 medarbetare och hanterar områdena telefonservice, IT-Helpdesk, servicecenter och IT-användarstöd.

Arbetsuppgifter
Under sommaren behöver vi tillfälligt stärka upp vår 1st-line support under perioden mitten av juni till början av september.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innefatta:

- Support och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som t ex Microsoft Office 365, Windows 10.
- Hantering av ärenden som kommer in i vårt ärendehanteringssystem
- Support via telefon
- Hantering av olika typer av system- och klientfrågor

Kvalifikationer
Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av arbetsuppgifterna enligt ovan. Vi vill även att du har allmänna IT-kunskaper inom nätverk.

Eftersom våra medarbetare och studenter kommer från olika delar av världen behöver du kunna kommunicera både på svenska och engelska och då både i tal och skrift.

För att trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad och trivas med kundkontakt. Vidare behöver du kunna kommunicera väl och ha förståelse för att olika individer tar till sig information och kunskap på olika sätt. Arbetet innebär både självständigt arbete och arbete i grupp. Du behöver därför vara bekväm med att själv strukturera och ansvara för ditt arbete och dina leveranser men även tycka om att samarbete med andra. Du ska tycka att det är roligt att arbeta med problemlösning och lösa komplicerade problem.

För att söka tjänsten behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning. Meriterande om du har en eftergymnasial IT-utbildning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställning och tillträde
Anställningen är en tidsbegränsad anställning på 100% från mitten av juni till början av september.

Anställningsort: Östersund eller Sundsvall

Information: Närmare upplysningar lämnas av enhetschef Lotta Blomberg, tfn 010-142 89 43.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2020-05-17.

Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten.


Inför rekryteringsarbetet har Mittuniversitetet tagit ställning till konsultstöd, rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024