OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mera på www.hofors.se
Personalfunktionen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Funktionen består av 7 medarbetare som arbetar med stöd och service inom lön samt HR.
Vår målsättning är att vara ett professionellt verksamhetsstöd till chefer och medarbetare i arbetsgivarfrågor. Utifrån vår expertis önskar vi skapa hållbara förutsättningar både för chefer och medarbetare så att kommunens verksamheter kan arbeta för måluppfyllelse och att kommunen som arbetsgivare kan attrahera, utveckla och behålla engagerade medarbetare och chefer.
ARBETSUPPGIFTER
Personalfunktionen i Hofors kommun behöver förstärka personalstyrkan under sommaren med en löneadministratör.
Som löneadministratör har du ett varierat arbete där du har en viktig roll i hela löneprocessen. Du arbetar med allt från inrapportering till utbetalning samt med support i löne- och avtalsfrågor till kommunens chefer, administratörer och medarbetare.
En stor del av ditt arbete kommer vara i lönesystemet Personec P. I det dagliga arbetet ingår förutom ovanstående bl.a.: lägga upp anställningar, arkivering, skriva intyg, utföra kontroller och myndighetskontakt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom löneadministration, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig alternativt motsvarande kunskapsnivå genom arbetslivserfarenhet.
Det är av stor vikt att du har goda datorkunskaper samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig sektor samt kompetens inom Personec P.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är positiv, strukturerad, kommunikativ och serviceinriktad samt van att arbeta mot deadlines. Du har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Då övervägande delen av våra medarbetare är kvinnor ser vi gärna manliga sökande till denna tjänst.
ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
OBS! Urval kan ske löpande, tjänsten kan vara tillsatt innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Beatrice Bergström Molin
070 -167 50 04
Kommunchef Ulf Strömstedt
070 -167 08 14
Personalchef Pernilla Bredin
070 - 086 01 67
Vision Marita Pettersson
070 - 41 41 320