OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna och andra som kontaktar oss. Vi tar emot ärenden via telefon, e-post och besök. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Nu behöver vi
stärka upp med ett flertal sommarvikarie som är serviceinriktade och noggranna till svarsgruppen barn och utbildning, kultur, demokrati och fritid, kompetens. Ett perfekt
arbete för dig som vill ha ett socialt jobb och som är intresserad av att jobba med denna typ av frågor.
Är det dig vi söker?
ARBETSUPPGIFTER
Som sommarvikarie hoppar du in som servicehandläggare vid behov i första hand under v. 25-34.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Representera kommunen och specifikt Barn- och ungdomsförvaltningen, Kompetensförvaltningen och Kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen gentemot medborgare och företagare i kommunen
- Arbeta som servicehandläggare i telefon och i vår besökslokal
- Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
- Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
- Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha:
• Minst gymnasieutbildning
• Tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper
• Vana att arbeta med datorer och informationssökning
• Förmåga att arbeta i IT-baserade verksamhetssystem samtidigt som du söker och hanterar information/data
• Finnas tillgänglig för introduktion snarast och sedan kunna arbeta i första hand under ordinarie personals
sommarsemester.
Vi ser gärna att du har:
• Kunskaper om en kommuns struktur och beslutsvägar
• Eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område
• Erfarenhet av att ha arbetat inom för tjänsten relevant område
• Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystemet och telefonisystemet Artvise
• Arbetat med vägledning och rådgivning på webb eller via sociala medier
- Möjlighet att fortsätta som timvikarie efter sommarperioden
Personliga egenskaper:
Som servicehandläggare arbetar du brett med alla frågor som rör flera förvaltningar, du behöver därför vara nyfiken på att lära dig de olika områdena, samt vara beredd på att ta initiativ till och samarbeta med andra för att hjälpa medborgaren. Du behöver vara noggrann och van vid att dokumentera. Att du har en hög servicenivå ser vi som en självklarhet, även när arbetstempot periodvis är högt. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi genomför därför kundnöjdhetsundersökningar efter varje samtal.
Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och förblir motiverad att slutföra arbetet på ett bra sätt även om du stöter på hinder. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson
Servicecenterchef Sara Lindgren
Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk
utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg
utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman
Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092