OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.
ARBETSUPPGIFTER
Välj det viktigaste jobbet - personliga möten som gör skillnad!
Till sommaren 2022 söker vi dig som vill arbeta som undersköterska och vårdbiträde i våra verksamheter. Vi söker personal som kan arbeta på våra hemtjänstgrupper i och utanför Halmstad centrum, till våra särskilda boenden, vårt korttids-boende samt till vår larm- och natt-patrull på semestervikariat.
Du måste vara 18 år eller äldre och kunna arbeta heltid på ett vikariat från mitten av juni till mitten av augusti.
Hemtjänst: Du förflyttar dig främst med bil och ibland cykel mellan kunder och hjälper kunder med vardagliga rutiner - som att klä sig, hjälp vid dusch, hand-räcka medicin, vara det individuella stöd kunden behöver.
Särskilt boende: (äldreboende) Finns somatisk avdelning och avdelning med inriktning demens. Hjälper kunder med vardagliga rutiner - som att klä sig, hjälp vid dusch, hand-räcka medicin, vara det individuella stöd kunden behöver. På demensavdelning är det extra viktigt med personal som kan sprida lugn och trygghet till kunderna.
Korttidsboende: Här bor kunder som behöver extra hjälp pga sjukdom eller skador vilket ställer krav på dig som personal på initiativtagande, lyhördhet och professionalitet i din roll som undersköterska.
Larm-och natt-patrullen arbetar i huvudsak med att besvara och åtgärda larm som kommer in till trygghetslarmscentralen. Du behöver körkort för att kunna ta dig mellan kunderna, samt kunna arbeta dag och kväll eller natt om du önskar nattpatrullen.
Du förväntas kunna arbeta självständigt i enlighet med våra värdegrundsord Tillit - Ödmjukhet - Respekt.
KVALIFIKATIONER
Till tjänsterna söker vi främst dig som är utbildad undersköterska eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Då vår verksamhet är bilburen krävs att du har giltigt B-körkort för manuell växellåda samt vana av att köra bil. Vid vissa tillfällen krävs också förmåga att kunna cykla.
Vi har krav på att du ska kunna utföra viss delegering och ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att utföra medicinska insatser på delegation av sjuksköterska.
Vi arbetar med att hålla oss uppdaterade i system som underlättar dokumentation och medicin-hantering och det är ett krav att du har kunskaper och intresse av att arbeta med olika datorsystem och telefon som hjälpmedel i ditt arbete.
Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande, team-och verksamhetsorienterad samt att du självklart sätter kunden i fokus. Du har förmåga att fatta snabba och väl avvägda beslut i svåra situationer.
Vi värdesätter också att du är en trygg person och att du arbetar efter hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden - Tillit, Respekt och Ödmjukhet. Vår gemensamma värdegrund utgår från mötet med och samspelet mellan människor.
För tjänsten krävs att du kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift.
ÖVRIGT
Blir du kallad, tar vi kontakt med dig i ett telefonsamtal eller per mail från Visma - svara i telefon på okända nummer samt kolla i skräpposten så du inte missar svar från oss.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag på polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen.
Vi kommer gå igenom urvalet löpande innan ansökningstiden har gått ut och kommer att kalla kandidater till intervju löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna-Karin Liljedahl
035-144747
Agneta Ericsson
035-192985
Anneli Bjärnhag
Eva Lennartsson
035-192983
Enhetschef Birgitta Göransson
Vårdförbundet Anna-Karin Liljedahl
035-144747
Enhetschef Jaana Johansson
035-192981
Enhetschef Agneta Ericsson
035-192985
Enhetschef Agneta Ericsson
HR Maria Edward
035-13 87 51