Sommarvikariat hos tjej i Färjestaden

Sommarvikariat hos tjej i Färjestaden

Arbetsbeskrivning

På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft. Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.
Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett professionellt förhållningssätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK -Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation.


Kunden som vi söker personal till i sommar är en kvinna i 40-års åldern, hon bor i egen lägenhet i Färjestaden på Öland.
Pga. fysiska och kognitiva svårigheter behöver hon hjälp med allt i sin dagliga livsföring. Vi använder bildstöd för att förstärka det talade språket och ge mer trygghet i förståelse, och även i liten skala tecken som stöd, men kunskap i detta är inget krav för anställningen. Tjejens stora intressen är musik, film, promenader, sällskapsspel, pyssel och god mat/fika.
Till det här uppdraget söker vi för kunds räkning en kvinnlig personlig assistent, ålder spelar ingen roll. Du ska besitta personlig mognad, vara trygg i dig själv, ansvarsfull och lyhörd. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av yrket men inget krav.
Är du en pigg och glad kvinna med en ödmjuk inställning till livet? Tveka inte att skicka in din ansökan för att bli en viktig pusselbit i det härliga teamet kring vår kund.
Anställningsform: Timvikarie. Sommarvikariat under veckorna 26-32, behov finns redan nu och även efter sommaren.
Arbetstider: Dygnspass, 8.00-8.00.
Behovet finns redan nu och personal kan komma att tillsättas innan annonsen löper ut.
Var förberedd med ett utdrag ur belastningsregistret när du kommer på intervju.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024