Sommarvikariat kommunvägledare/telefonist

Sommarvikariat kommunvägledare/telefonist

Arbetsbeskrivning

Välkommen till oss i Gislaveds kommun. Här får du möjlighet att göra en insats för våra invånare på olika sätt. Vårt uppdrag handlar om att bygga vårt samhälle och vi välkomnar dig att forma det tillsammans med oss. Vi erbjuder: En modig arbetsgivare - goda utvecklingsmöjligheter - förutsättningar för att du ska må bra.




Beskrivning
Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats.

Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande.

Kontaktcenter är invånarens naturliga kontaktväg till Gislaveds kommuns organisation och är placerad i kommunhuset i Gislaved. Vi behöver stärka upp vår verksamhet under sommarperioden.

Arbetsuppgifter
I kontaktcenter arbetar vi med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare och besökare både via telefon och det personliga mötet. Arbetet sker i nära dialog med övriga kollegor i kommunens förvaltningar. Dina personliga egenskaper är avgörande i rekryteringen och det krävs att du har lätt för att samarbeta med andra samt att du har en naturlig fallenhet för att ge ett gott bemötande.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutat dina gymnasiestudier med erhållen examen.
Du har

- lätt för att samarbeta men kan också arbeta självständigt
- goda praktiska IT-kunskaper, vilket innebär att du har en vana av att använda datorer och att söka efter information samt är en van systemanvändare
- mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, i både tal och skrift
- god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska

Vi ser gärna att du har

- erfarenhet från tidigare arbete inom kommunal organisation
- erfarenhet från liknande arbete inom servicesektorn
- arbetat inom kundtjänst/besöksmottagning
- arbetat i ärende- och dokumenthanteringssystem
- övriga språkkunskaper

Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår.

Vi kommer att påbörja urvalet och kalla till intervjuer löpande under annonseringstiden, så sök redan idag!

Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! 

I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024