OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende, HSL och korttidsvistelse samt LSS och socialpsykiatri. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom t ex ekonomer, HR, systemförvaltare och allmänt administrativt stöd.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Vill Du bli en av oss? Sök sommarvikariat nu om Du vill arbeta inom vård och omsorg!
ARBETSUPPGIFTER
Undersköterska, vårdbiträde, omsorgsassistent - Du hjälper omsorgstagare utifrån deras individuella behov till en bra och lättare vardag genom hjälp med till exempel personlig omvårdnad, matlagning, hushållssysslor, handling och aktiviteter.
Habiliterare - Du ger individuellt anpassat stöd till brukarna i deras dagliga livsföring för att stärka individen. Du arbetar med individuellt anpassade arbetsmetoder och struktur, rutiner och planering för att få brukarnas vardag och fritid att fungera.
Personlig assistent - Du stödjer och hjälper brukaren för att denne ska kunna leva som andra utifrån individens grundläggande behov som till exempel personlig omvårdnad, kommunikation, fritidsaktiviteter, träning, utföra ett arbete, hushållsarbete och vara delaktig i samhället.
Skötare - Inom socialpsykiatrin arbetar du med personer med psykiska funktionshinder utifrån ett brukarorienterat synsätt och ett pedagogiskt förhållningssätt, där du stödjer och coachar personer i vardagen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande och lyhörd. Ett professionellt förhållningssätt och engagemang är viktigt i uppdraget.
Det är värdefullt för oss om du har relevant vård- och omsorgsutbildning. Har du erfarenhet av äldre- och handikappomsorg är det meriterande. Det är viktigt att du kan förstå och uttrycka dig väl i det svenska språket.
Du som söker bör ha fyllt 18 år. Är du yngre men studerar vård och omsorg är du välkommen med din ansökan.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vi tillämpar skriv- och läsförståelsetest.
B-körkort är meriterande.
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69