OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sju enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, boenden för ensamkommande barn, missbruks- och beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDT och barn- och ungdomars delaktighet. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.
Förvaltningens uppdrag är att bidra till positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Förvaltningens 150 medarbetare ger råd, stöd och insatser till människor i alla åldrar såsom omsorg och service, upplysningar, råd och stöd samt skydd till barn och unga och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.
Ekonomienheten består idag av 30 medarbetare. Inom enheten handläggs ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen, bostadssociala kontrakt, förmedling av egna medel och dödsboanmälan. Vi har ett väl fungerande samarbete med interna och externa aktörer inom arbetsmarknadssektorn.
Vi söker nu sommarvikarier inför 2019.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär handläggning av ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen samt att handlägga ansökningar om bostadssociala kontrakt.
Enheten har fått utökade resurser med ett flertal tjänster, för att förstärka och förbättra möjligheterna för kunna utföra ett socialt arbete med god kvalitet samt för att skapa en god arbetsmiljö. Vi vill inom enheten arbeta motiverande och stödjande av individen och vi upplever att vi nu har förutsättningar för att detta arbete ska lyckas. Hoppas att även du vill vara en del av vår enhet!
KVALIFIKATIONER
Du studerar eller har redan avslutat dina studier på socionomprogrammet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med förmåga till reflektion. Arbetet hos oss förutsätter både flexibilitet och förmåga till struktur och att trivas med att arbeta i ett högt tempo. För att kunna arbeta hos oss ska du även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ha lätt för att fatta beslut och att stå för dessa.
ÖVRIGT
I den här rekryteringen tillämpar vi fortlöpande urval, så tveka inte med att skicka in din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Nilsson
026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Mattias Nyström
026-241060
Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
Enhetschef/föreståndare Pangea Camilla Nässbjer
026-24 14 58
Bitr föreståndare Linda Eriksson
026-24 02 93
Arbetsplatsombud Gunilla Ahnlén
026-24 14 75
Enhetschef Katarina Gröndahl
026- 24 15 90
VISION Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
SSR Daniel Mägi
026-24 12 42
Enhetschef Maria Eriksson
026- 24 17 05