OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, missbruks- och beroendevård,
ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDTS och barn- och ungdomars delaktighet. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård
för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.
Ungdomsenheten vänder sig till ungdomar i åldern 13-19 år och deras familjer samt har ansvar för myndighetsutövningen
gällande ensamkommande barn. Enheten utreder, bedömer och följer upp insatser samt ansvarar för uppföljningen av
dessa. Personalgruppen består av en enhetschef, socialsekreterare, en gruppledare, en specialistsocionom samt
administrativ personal. Verksamheten är samlokaliserad med barn- och familjeenheten och familjerättsenheten vilket
främjar samverkan. Inom enheten finns även ett hvb-hem/stödboende för ungdomar.
Vi söker nu socialsekreterare till Ungdomsenheten för sommarvikariat. Trivs du hos oss så finns stora möjligheter att få en tillsvidareanställning efter studietiden. Det finns också möjlighet att arbeta på timvikariat under studietiden.
ARBETSUPPGIFTER
Socialsekreterarnas arbetsuppgifter är att utifrån SoL och LVU utreda och bedöma behovet av insatser från socialtjänstens
sida, samt även föreslå utformningen av dessa. Till din hjälp har du de ovan nämnda resurserna plus vårt familjecenter
med ett femtontal medarbetare. Vi arbetar även nära ihop med individ- och familjeomsorgens barn och familjeenhet.
Vår målgrupp är ungdomar 13-19 år och deras föräldrar och nätverk.
KVALIFIKATIONER
Du studerar, eller har redan avslutat dina studier, på socionomprogrammet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga
egenskaper. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med förmåga till reflektion. Arbetet hos oss förutsätter både flexibilitet och förmåga till struktur och att trivas med att arbeta i ett högt tempo. För att kunna arbeta hos oss ska du även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du behöver ha körkort.
Om du känner att den beskrivningen stämmer på dig, kan vi erbjuda dig arbete i en positiv grupp med mycket energi, hög
ambition och stort engagemang!
ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Nilsson
026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Mattias Nyström
026-241060
Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
Enhetschef/föreståndare Pangea Camilla Nässbjer
026-24 14 58
Bitr föreståndare Linda Eriksson
026-24 02 93
Arbetsplatsombud Gunilla Ahnlén
026-24 14 75
Enhetschef Katarina Gröndahl
026- 24 15 90
VISION Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
SSR Daniel Mägi
026-24 12 42
Enhetschef Maria Eriksson
026- 24 17 05