OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.
Passal Assistans söker nu en rekryteringsassistent som kan ansvara för rekryteringen av personliga assistenter till våra kunder i sommar under veckorna 26-32 (början av v 32). Arbetsplatsen är vårt trevliga kontor vid småbåtshamnen i Nya Varvsområdet i Göteborg.
Som rekryteringsassistent kommer du att täcka upp för vår ordinarie rekryterares semester. Upplärning sker under den första veckan för att du under kommande veckor sedan själv får ansvaret över aktuella rekryteringar. Övrig kontorspersonal på plats finns tillgängliga för frågor och stöttning, men i och med att det är mitt i semesterperioden ställs höga krav på din egen självständighet. Utöver det dagliga rekryteringsarbetet kommer du dessutom under 3 dagar per vecka att arbeta med tillsättning av vakanta sjukpass. Du sitter då inkopplad på vår sjuk/akut-linje och tar emot sjukanmälningar till pass som du administrerar och ringer in vikarier till.
Arbetsuppgifter:
- Urval av kandidater utifrån CV och personliga brev
- Telefonintervjuer och Teams-intervjuer
- Tillsättning av sjukluckor/vakanta pass
- Kontakt och uppföljning med våra kunder som du rekryterar till
- Referenstagning
- Utforma annonser och publicera i vårt rekryteringsprogram
- Administrera anställningsavtal
Vår rekrytering utgår i första hand ifrån kundens önskemål och kravprofil och tjänsterna som du rekryterar till kommer att variera i storlek och utformning. Även kompetenskraven på de sökande kommer att vara olika beroende på tjänst och kundens önskemål.
Kvalifikationer:
- Erfarenhet av rekrytering
- Bra personkännare
- Flexibel och ha förmåga att hugga tag där det behövs
- Mycket god svenska i tal och skrift
- Genomförd gymnasial utbildning
Du kommer att ha flera rekryteringar i gång samtidigt och behöver kunna skifta mellan arbetsuppgifterna med bibehållet fokus. Arbetet med sjuk/akut kräver att du kan bibehålla ett lugn samtidigt som du behöver ha förmåga att agera snabbfotat och fatta snabba beslut. Rollen som rekryteringsassistent innebär tät kontakt med assistenter och kunder, framför allt via telefon. Det är viktigt att du kan tänka kreativt för att hitta lösningar samtidigt som du håller en hög servicenivå i dessa kontakter. B-körkort är meriterande liksom tidigare erfarenhet av personlig assistans.
Tjänstgöringsgraden är 100 %. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Fast månadslön.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi gör löpande urval!
Annonsens ref.nr: 12000
Ansvarig rekryterare: David Henriksson
.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Johan Håkansson
010-707 78 39
Rekryterare Hennie Edblom
010-707 78 04
Rekryterare Hennie Edblom
010-7077800
Assistanskoordinator Krister Müller
010-7077800
Rekryterare Hennie Edblom
010-707 78 10
Rekryterare Hannele Nevala
010-7077828
Informatör Maria Berg
010-7077816
VD Inger Rydin
010-7077819
Informatör Maria Berg
010-70 77 816
Rekryterare Johan Håkanson
010-7077822