OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.
Passal Assistans söker nu en lösningsfokuserad rekryteringsassistent som kan ansvara för rekryteringen av personliga assistenter till våra kunder i sommarperioden v.24-31. Arbetsplatsen är vårt trevliga kontor vid småbåtshamnen i Nya Varvsområdet i Göteborg.
Som rekryteringsassistent kommer du att täcka upp under vår ordinarie rekryterares semester. Upplärning sker under den första veckan för att du under kommande veckor sedan själv ansvarar för de rekryteringar som är aktuella. Övrig kontorspersonal på plats finns tillgängliga för frågor, men i och med att det är mitt i semesterperioden ställs höga krav på din egen självständighet.
Du som anställs kommer också vara behjälplig med tillsättande av vakanta sjukpass cirka tre dagar per vecka. Du sitter då inkopplad på vår sjuk/akut-linje och tar emot sjukanmälningar till pass som du sedan behöver ringa in vikarier till.
Arbetsuppgifter:
- Urval av kandidater utifrån CV och personligt brev
- Telefonintervjuer och teamsintervjuer
- Tillsättning av sjukluckor (vakanta pass) 3 dagar per vecka
- Kontakt och uppföljning med våra kunder, som du rekryterar till
- Referenstagning
- Utforma annonser och lägga ut i vårt rekryteringssystem
- Skriva och administrera anställningsavtal
Vår rekrytering utgår i första hand ifrån kundens önskemål och kravprofil och tjänsterna som du rekryterar till kommer att variera i storlek och utformning. Även kompetenskraven på de sökande kommer att vara olika beroende på tjänsten och kundens önskemål.
Kvalifikationer:
- God förmåga att sätta sig in i andra människors behov och önskemål
- Erfarenhet av rekrytering, gärna inom korttidsarbeten
- Möjlighet att hugga tag där det behövs
- Stor vana av att jobba administrativt i datorprogram
- Mycket god svenska i tal och skrift
- Genomförd gymnasial utbildning
Du kommer att ha flera rekryteringar i gång samtidigt och behöver kunna skifta mellan arbetsuppgifterna med bibehållet fokus. Arbetet innebär tät kontakt med assistenter och kunder, framför allt via telefon. Det är viktigt att du kan tänka kreativt för att hitta lösningar samtidigt som du håller en hög servicenivå i dessa kontakter. B-körkort är meriterande liksom tidigare erfarenhet av personlig assistans.
Tjänstgöringsgrad: 100 %
Arbetstider: Kontorstider måndag till fredag. Fast månadslön.
Välkommen med din ansökan redan idag, vi gör löpande urval!
Annonsens ref.nr: 12000
Ansvarig rekryterare: David Henriksson
.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Johan Håkansson
010-707 78 39
Rekryterare Hennie Edblom
010-707 78 04
Rekryterare Hennie Edblom
010-7077800
Assistanskoordinator Krister Müller
010-7077800
Rekryterare Hennie Edblom
010-707 78 10
Rekryterare Hannele Nevala
010-7077828
Informatör Maria Berg
010-7077816
VD Inger Rydin
010-7077819
Informatör Maria Berg
010-70 77 816
Rekryterare Johan Håkanson
010-7077822