OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till att vara vårt ansikte utåt? Gillar du att ge högkvalitativ service och ett gott bemötande gentemot våra invånare, företag och besökare? Då är du den vi söker!
Om arbetsplatsen
Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.
Kontaktcenter ingår i Tillväxtavdelningen och är Nynäshamns kommuns första väg in till kommunen. Kontaktcenters uppdrag är att göra det enkelt att komma i kontakt med Nynäshamns kommun. Kontaktcenter arbetar med att avlasta alla delar av kommunens verksamheter och är kommunens första kontakt via telefon, mejl och besök. På kontaktcenter arbetar 10 medarbetare och en enhetschef.
Vi söker nu en telefonist/receptionist som ska kunna ge generell information och viss vägledning av kommunens alla verksamheter.
Arbetsuppgifter
I rollen som telefonist/receptionist kommer du att:
• ge personlig och god service med korrekta svar i alla kontakter
• bedöma och besvara inkommen fråga
• arbeta i telefoni- och verksamhetssystem
• samarbeta i team med kommunens alla förvaltningar
• kommunicera via personliga möten i reception samt i telefon
Vi förväntar oss att du, tillsammans med oss, sätter invånaren/kunden i fokus och som telefonist/receptionist är du vårt ansikte och röst utåt vilket gör dig till en viktig ambassadör för Nynäshamns kommun.
Det här söker vi hos dig
• Pågående akademisk/högskoleutbildning inom service/servicemanagement, administration, samhällsbyggnad, stadsvetare, kommunikation eller annan dokumenterad utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig
• Alternativt har du arbetslivserfarenhet av arbete med service och kundbemötande, gärna från kommunalverksamhet
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med olika databaser och verksamhetssystem samt informationssökande.
Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt och abpassa dig till förändrade omständigheter. Du har ett tydligt kund- och servicefokus och kan anpassa dig till både situation och person. Jobbet kräver att du kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift.
Ibland är det arbetstoppar och många frågor på en gång som ska hanteras, eller situationer som är utmanande, och du har då god förmåga att bibehålla ett professionellt förhållningsssätt och kan arbeta effektivt även under viss press. Du har ett utåtriktat, socialt intresse för andra människor och van att kommunicera.
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar urval löpande.
Information om tjänsten
Tillträde: 2020-06-08
Anställningsform: Vikariat, till och med 2020-08-14
Ansök senast: 2020-04-30
Sysselsättningsgrad: Deltid, ca 85 %
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: KS/2020/0176/023
Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn! I alla kommuner är du med och bidrar till något större – hos oss kan du dessutom följa resultatet av ditt arbete på nära håll. I Nynäshamns kommun är det både nära till samverkan, påverkan och beslut – och nära till invånarna. Det bidrar till att ditt arbete både känns meningsfullt och berikande.
Till Nynäshamn tar du dig från Stockholm city på bara 50 minuter. Oavsett om du pendlar hit eller väljer att bo här erbjuder vi fri tillgång till gym och bastu i kommunhuset, gratis baddag i Ösmo simhall och en aktiv personalförening. Vi sitter i trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter, närheten till pendeltåg, affärer, restauranger och naturområde. Vi har ett generöst flextidsavtal samt en timme kortare arbetstid under sommarmånaderna, möjlighet till distansarbete och tydliga mötesrutiner.
Välkommen med din ansökan!