OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer
vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är
en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av.
Regionservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Region Blekinge. Vår
verksamhet är organiserad i basenheter med ansvar för fastigheter, IT, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också
administrativt stöd inom ekonomi, personal, lön, kundtjänst, centralkassa och televäxel.
ARBETSUPPGIFTER
Region Blekinges telefonister bemannar växeln 0455-73 10 00 som är öppen dygnet runt.
Telefonisternas huvuduppgift är att svara och koppla samtal men vi har även andra ansvarsfulla uppgifter som skiljer
arbetet från en renodlad telefonisttjänst. Några av dessa är e- korts utlämning, övervakning av medicinska larm och under jourtid även olika fastighetslarm.
Tjänstens grundplacering är i Karlskrona med eventuell tjänstgöring i Karlshamn.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du en avslutad gymnasieutbildning och dokumenterad kunskap i engelska. Vårt koncernspråk är svenska och du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
I arbetet som telefonist behöver du vara professionell och personcentrerad. Arbetet omfattar många olika kontaktytor och
det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer till dem du möter i arbetet. Övriga
arbetsuppgifter ställer krav på noggrannhet, självständighet, att enkelt kunna ställa om mellan olika arbetsuppgifter samt
vilja att ge service till andra. Det är meriterande om du har erfarenhet från telefonistarbete eller serviceyrken med kundbemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06