OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom service och ordermottagning? Har du möjlighet att börja i närtid och arbeta augusti ut? Då kan tjänsten som Sommarvikarie till Kundtjänsten hos Heidelberg Materials Ballast Sverige vara något för dig!
Om företaget
Heidelberg Materials Ballast Sverige är en av de ledande leverantörerna av berg- och grusmaterial till byggindustrin. De producerar, säljer och distribuerar sand, grus, bergkross, och jordprodukter. De säljer främst till större och medelstora företag men även privatpersoner köper deras produkter till villa, trädgård och fritidshus. Heidelberg Materials Ballast Sverige ingår i Heidelberg Materials-koncernen, en av världens största byggmaterialtillverkare inom produktområdet ballast, cement, betong och andra relaterade verksamheter.
De är ett värderingsstyrt företag som har som mål att ha de bästa medarbetarna och de bästa cheferna i branschen.
Kärnan i deras aktiviteter bygger på ett ansvar för miljön. Som en föregångare på vägen mot klimatneutralitet och en cirkulär ekonomi i byggmaterialindustrin, arbetar de för att utveckla hållbara byggmaterial och lösningar för framtiden.
Om tjänsten som Sommarvikarie till Kundtjänst
Heidelberg Materials Ballast Sverige söker nu 2st Sommarvikarier till deras Kundtjänstavdelning med placering på Liljeholmen i Stockholm.
Tjänsten innebär i första hand att över telefon väga ut bilar, mail, cleara betalningar, ge service och rådgivning gällande material till kunder på plats i anläggningarna, samt samarbeta med våra medarbetare ute i täkterna.
Uppdraget gäller för sommarmånaderna April-Augusti med möjlighet till eventuell förlängning. Arbetstiderna varierar inom tidsspannet 06:00 - 16:00, vardagar.
Sök till tjänsten om du har erfarenhet av förstklassig service och kundtjänst!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Väga ut bilar som lastats eller som kommer för att lämna exempelvis schaktmassor
Ta emot beställningar av produkter från kund via telefon och e-mail
Hantera avvikelser och reklamationer
Säkerställa nödvändig administration.
Om Dig: Erfarenhet av kundservice och kundbemötande.
Engagerad och självgående person som vill lära sig branschen.
Arbetskapacitet att hantera många saker samtidigt såsom order, våg och transporter.
Du är kundfokuserad, prestigelös, lojal, engagerad och duktig på att samarbeta, samt bidrar till en god arbetsmiljö.
Noggrann med tider.
God datorvana och trivs med att arbeta med telefon.
Talar och skriver flytande svenska samt hanterar engelska obehindrat.
Övrigt
Start: Omgående eller enligt ö.k.
Omfattning: Heltid April-Augusti med eventuell möjlighet till förlängning.
Lön: 24-25 000kr/mån.
Placering: Marievik, Lileholmen Stockholm
Finner du tjänsten som Sommarvikarie i Kundtjänsten hos Heidelberg Materials Ballast Sverige AB intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!