Sommarvikariat till kundtjänst (telefonväxel och bokning)

Sommarvikariat till kundtjänst (telefonväxel och bokning)

Arbetsbeskrivning

Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och
syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och
aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom
våra många olika idrotts- och friskvårdsanläggningar.
Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar.
Mer information om idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs
Stad hittar du på http://www.goteborg.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker 2 sommarvikarier som kan svara i telefon för bokning och kundtjänst. Förutom telefon kommer arbetet innebära administrativ tid vid dator där du sköter avbokningar/bokningar, svarar på frågor i ärendehanteringssystemet samt tar reda på kundrelaterad information. Viss tid kan du även få bemanna reception eller hjälpa till med andra enklare arbetsuppgifter.
Du får två veckors introduktion med start vecka 23 och fortsätter jobba under semesterperioden och som längst till och med vecka 31. Det kommer finnas annan ordinarie personal på plats i Kvibergs kontoret där du har din placering.
Arbetet innebär dagtidsjobb 8.00 - 16.30 vardagar.
Tjänsterna är placerade inom en enhet som även arbetar med stöd till evenemang som Gothia cup och som gett stöd till en rad andra sommaraktiviteter. Du kommer ha mycket kundkontakter och indirekt bidra till att barn- och unga får en positiv och rolig sommar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som exempelvis går på en högskoleutbildning och som kan jobba hela semesterperioden mellan v 23 - 31. Du behöver vara kommunikativ och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Då du i perioder kan ha många telefonsamtal och kundkontakter behöver du vara ganska stresstålig.
Du behöver ha lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och datasystem. Det är viktigt att du har lätt att hitta information på hemsidor och vara bra på att förmedla information. Vi tänker att du är en serviceinriktad person som har viss tidigare erfarenhet från någon form av kundrelaterat jobb. Du behöver goda kunskaper i svenska språket. Det är en extra merit om du har erfarenhet från idrotts- och föreningsliv.

Via följande länk får du veta mer om förvaltningens verksamheter, organisation och ledning: http://goteborg.se/idrottoforening

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi på idrotts- och föreningsförvaltningen erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att växa och utvecklas. Du blir delaktig i en organisation som arbetar med positiva frågor som friskvård och meningsfull fritid. Förvaltningen tillämpar även rökfri arbetstid. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden får du en anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Vårt arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag!

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024