OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobbar i sommar hos någon av våra fantastiska kunder?
-Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro?
-Vi på Humana söker nu personliga assistenter som vill arbeta under sommaren i Kalmar med omnejd.
-I rollen kommer du att göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Våra kunder har varierande vårdbehov och är därför i behov av assistans olika tider på dygnet.
Många av våra kunder har assistans dygnet runt, många ärenden bedrivs med dubbelassistans.
Du kommer att få hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i deras vardag som påklädning och personlig omvårdnad, umgänge, stöttning i vardagen mm.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet.
- Stötta och hjälpa kunden kring kommunikation
- Hjälpa till med personlig hygien och omvårdnad.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:
Tjänsterna och arbetstiderna är varierande och förekommer dag, kväll, natt och både vardagar och helger.
Dygn med vaken natt samt dygn med väntetid förekommer. Kvällspass med vaken natt förekommer, likaså kvällspass med väntetid på natten.
Varierande tjänstgöringsgrad: 50%-100% under veckorna 25-35.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Sommarvik startar mellan v25-35, introduktion sker innan start. Vi ser gärna att du kan vara tillgänglig snarast för introduktion samt eventuellt arbeta som timvikarie fram tills sommaren.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar har hög arbetsmoral och tycker om att arbeta med människor.
För dessa tjänster krävs det att du har:
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Ett engagemang för människor.
Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet av en liknande roll
Vissa av tjänsterna kräver körkort.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 29/5. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult