OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 260 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.
Vi söker sommarvikarier till Helsingborgshems Kundcenter
Nu söker vi dig som älskar kundkontakt och alltid vill leverera kundservice med högsta kvalitet!
Helsingborgshems Kundcenter hittar du i vårt helt nybyggda och fina kontor på Drottninghög, där har vi rymliga och anpassade lokaler för såväl kundbesök som för att kunna ta emot telefonsamtal. Kundcenter är en tillgänglig och tydlig kontaktväg in till oss på Helsingborgshem. Varje dag hanterar vi en stor mängd ärenden från våra befintliga och blivande kunder och det är viktigt att alla bemöts på ett positivt, professionellt och välkomnande sätt för att vi ska få mycket nöjda kunder.
Till Kundcenter vänder sig våra kunder med alla typer av boenderelaterade ärenden. Här tar vi emot felanmälan och hjälper till i uthyrningsprocessen, tex med att besvara frågor om pågående intresseanmälningar och hur vår uthyrning fungerar. Vi hjälper även våra kunder med val till bostaden när det är dags för underhåll och vid beställning av tillval samt hanterar bokningar av övernattningsrum och lokaler. Vi arbetar i flera olika kanaler, där telefon, mejl och chat är viktiga verktyg i kontakten med våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantering av inkommande ärenden via telefon, mejl, chat och besök
Ta emot och registrera felanmälningar
Diverse administrativa uppgifter
Kompetenskrav
3-årig gymnasieutbildning
Pågående eftergymnasial utbildning gärna med inriktning service eller fastighet alt erfarenhet av kundservicearbete
Hög administrativ förmåga
Goda datakunskaper
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Ett tredje språk är meriterande.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som brinner för service och för att ge en bra kundupplevelse
Som person är du tillmötesgående, trygg i dig själv och har lätt för att skapa relationer
Du är ansvarsfull och van att arbeta både självständigt och i team
Du är flexibel och har lätt att anpassa dig till olika förutsättningar samt förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter
Ansökan
Sommarvikariatet innebär start senast i början av juni och fram till slutet av augusti, exakta datum efter överenskommelse. Sista ansökningsdag är 17 mars 2023. Välkommen med din ansökan och ditt CV. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller post.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kundsupportchef Jenny Stenström via mejl jenny.stenstrom@helsingborgshem.se
Kontaktinformation
Jenny Stenström, Chef Kundcenter, jenny.stenstrom@helsingborgshem.se
Arbetsplats
Regementsvägen 2
254 57 Helsingborg