OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Marks Bostads AB är ett av kommunen helägt allmännyttigt bostadsbolag. Vi äger och förvaltar cirka 3 800 lägenheter samt ca 200 mindre lokaler på 14 orter inom Marks kommun för uthyrning till privatpersoner och kommunal omsorg. Tillsammans är vi i nuläget 65 medarbetare som jobbar inom bolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden nära våra hyresgäster medan andra jobbar utifrån huvudkontoret som finns på Boråsvägen 35 i Kinna. Hos oss finns en mängd av yrkeskategorier representerade men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma vision att tillsammans med våra hyresgäster och samarbetspartners skapa trygga och trivsamma bostäder för alla.
Har du god administrativ förmåga, telefonvana och erfarenhet av ett serviceyrke?
Studerar du och vill arbeta i sommar?
Vi behöver en sommarvikarie till vår kundservice
Du ingår i vår kundservicegrupp och rapporterar till kundservicechef. Din arbetsplats är på vårt huvudkontor i Kinna och du kommer att få upplärning av dina närmaste arbetskamrater.
Start enligt överenskommelse och fram till slutet av augusti med ev. förlängning.
NÅGRA AV DINA ARBETSUPPGIFTER
Ta emot telefonsamtal till företagets växelnummer, vidarebefordra samtalet till rätt person och besvara vanliga frågor.
Assistera uthyrningen genom att svara på vanliga frågor från kunder och hyresgäster både vid besök, telefonsamtal och via e-post.
Sköta nyckelhantering för besökande entreprenörer.
Administrera i kundmottagningen vid månadens flyttdag för hyresgäster
Sköta intern posthantering.
DINA PERSONLIGA EGENSKAPER - som du har nytta av i ditt dagliga arbete
Du trivs med kundkontakter över telefon, mejl och vid personliga besök.
Du är flexibel och strukturerad.
Du är lyhörd i dina kontakter med hyresgäster och har en självklar integritet i din kommunikation om deras boendesituation.
Du strävar efter att ge bästa möjliga service och sätter kundens bästa först inom de riktlinjer som finns i rollen och på företaget.
Du tar ansvar för frågan tills den är löst eller hanterad av någon annan.
Du arbetar gärna självständigt, men samtidigt är du en lagspelare som tycker om att samarbeta med dina kollegor.
För att trivas i rollen är du en person med god initiativförmåga och som gillar att lära av andra.
DINA KVALIFIKATIONER – som du behöver i rollen
Gymnasial utbildning.
Eftergymnasial utbildning, inom administration är meriterande.
Erfarenhet av att ha arbetat i en administrativ roll, gärna kundservice över telefon och i reception.
Goda kunskaper i att använda digitala system och lätt för att lära nytt.
Talar och skriver god svenska samt engelska på muntlig nivå. Kan du ytterligare språk är det meriterande.
Urval
Vi kommer att påbörja intervjuer under ansökningstiden och tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Sök därför omgående.
Vid slutligt urval kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och referenser från tidigare arbetsgivare kommer efterfrågas.
Bra att veta
Vi vill ta tillvara på de kvaliteter som en blandad ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald medför verksamheten.
Vi tar endast emot ansökningar via platsannons, ej via e-post eller brev. Du kommer att få ett automatiskt svarsmail som bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan.
Vi vill även informera dig att din ansökan blir en allmän handling när du skickar in den till oss. Det beror på att som kommunalägt bolag omfattas vi av offentlighetsprincipen.
Det innebär att om någon begär att få kopior på ansökningshandlingar kan personen få ut dessa.
Om du har frågor kontakta gärna Linda Wikfjärd, 0320-218 318
Välkommen med din ansökan!