OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en personlig assistent intresserad av att vara timvikarie hos vår kund i Sunndsvall!
Om tjänsten:
Vi söker en personlig assistent som vill arbeta extra vid behov hos en man som är mitt i livet som har en förvärvad hjärnskada. Han lever med sin familj, fru och ett barn. Han behöver hjälp med det mesta i sin vardag, till exempel personlig hygien, aktiviteter, träning, kommunikation, alla sysslor i ett hemmet. Det mesta i vardagen vår kund gör ser han som träning och övning och han värderar ordning och struktur.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Dagar, kvällar och helger. 8:15-21:00, där det kan förekomma delade turer. Anställningsform är timvikariat.
Lön: Timlön fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen löper ”så länge assistansuppdraget varar”.
Vem vi söker?
Du stödjer mig som kund i mina ambitioner och är en del i min säkerhet och trygghet och du ansvarar för planering och scheman tillsammans med mig. Du är lyhörd, uppmärksam, lugn, självständig, strukturerad, organiserad och ansvarstagande och du gillar att arbeta med människor. Du kan arbeta i en familj och har vana av och gillar barn.
För att bli aktuell för tjänsten krävs att du:
- har en god förståelse och tal i både svenska och engelska
- har körkort och bil
- kan simma och tål klor
- tål pälsdjur
- är rökfri under arbetstid
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och personkemi. Utbildning och erfarenhet från liknande arbete eller situationer är meriterande.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult