OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Vilka är verksamhetens mål?
Att bidra till ökad simkunnighet och vattenvana/säkerhet hos besökare, genom att skapa förutsättningar att bedriva simskola.
Att bidra till friskvård och motion för allmänheten.
Att skapa förutsättningar för tränings- och tävlingsverksamhet för föreningslivet och deras verksamheter.
Vilka mål arbetar befattningsinnehavaren mot inom ramen för verksamhetens mål och vilka ansvarsområden har hon/han?
Att arbeta som Badvärd är mer än att endast badbevaka och se över säkerheten i simhallen. Arbetet handlar om att skapa en trevlig vistelse genom ett bra bemötande och god service i form av badbevakning, reception och lokalvård. För att trivas som Badvärd ska du tycka om att ta ansvar och vara flexibel då dina dagar består av många aktiviteter inom bad och simundervisning.
Vilka arbetsuppgifter ingår för att uppfylla de mål befattningsinnehavaren har?
Badbevakning, reception och lokalvård.
Kravspecifikation
- Vara simkunnig och kunna dyka på 3,8m och plocka upp docka från botten
- Skall vara 18år fyllda.
Vilka övriga krav bör ställas?
- Behärska svenska samt engelska språket i text och tal.
- Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper vid tillsättning av tjänsterna.
Kompetenser
Initiativtagande
Samarbetsförmåga
Strukturerad
Helhetssyn
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.