OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
Sodexos produktionskök i Märsta söker en medarbetare till vårt servicecenter.
Vi tillagar och levererar ca 8000 portioner mat/dag. Våra kunder är sjukhus, äldreboenden, hemmaboende pensionärer. Vi är ca 50 medarbetare i Märsta och vi producerar mat alla dagar om året.
Vad du kommer att jobba med:
Du kommer arbeta administrativt i vårt servicecenter tillsammans med en kollega och ha kontakt med kunder, produktion och transport. Vi har telefonlinjen öppen kl. 8-16.00 varje dag som du kommer svara i. Arbetsintensiteten kan variera och plötsliga problem som behöver lösas kan uppstå. Eftersom vi har produktion året runt krävs bemanning på kontoret dagligen.
Du kommer till exempel att:
• Svara på telefonsamtal och mail från kunder med frågor kring matbeställningar och leveranser samt eventuellt lösa problem och avvikelser kring detta
• Registrera och avregistrera kunder, lägga in och ta bort beställningar i kostdatasystemen
• Ge intern service genom utskrift av diverse underlag och etiketter
• Utföra diverse övriga administrativa uppgifter bl.a. i våra kostdatasystem och Excel
Vi söker dig som:
• Har gymnasieexamen och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Sätter kunden i fokus och inser värdet av att ge högkvalitativ service
• Har lätt att samarbeta och kommunicera
• Är strukturerad
• Är flexibel i sina arbetsuppgifter såväl som i sina arbetstider
• Kan arbeta i ett högt tempo och gillar att ha mycket på gång utan att kompromissa med kvaliteten
• Tar egna initiativ, får saker gjorda och har god förmåga att lösa problem
• Har goda kunskaper i Excel och Word
• Har arbetat praktiskt i kostdatasystemet Aivo & Matilda; det är en fördel
• Har lätt för att lära dig sig nya system
• Ett intresse för mat är en fördel
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Då arbetet kräver mycket kommunikation ser vi att du är utåtriktad och social.
Tidigare yrkeserfarenhet inom kundservice är en fördel.
Om tjänsten:
Jobbperiod: Start i maj enligt överenskommelse, arbete under sommaren, därefter möjlighet till fortsatt anställning.
Omfattning: Timanställning till att börja med, vid fortsatt anställning heltid och månadslön. Kontorstider; både vardagar och helger.
Sista ansökningsdag 2023-05-14. Intervjuer kommer ske löpande. Alla ansökningar sker via annons och vårt rekryteringssystem.
Frågor besvaras av Malin Svedin på malin.svedin@sodexo.com.
Välkommen att söka!
Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,