OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Nordic Bulkers har sitt säte i Göteborg, med kontor spridda runtom i landet. Vi är ett helägt dotterföretag till det schweiziska företaget Bertschi AG som har sitt säte i Dürrenäsch. Verksamheten omfattar utveckling av logistiska system och koncept, samt marknadsföring av transport-, lagrings- och hanteringstjänster för torra och flytande bulkvaror. Bolaget transporterar bulkprodukter huvudsakligen i egna, specialbyggda containrar, i intermodala transportsystem på väg, järnväg och sjö inom hela Europa. Därutöver lagrar och hanterar bolaget bulkmaterial i hamnterminaler utefter svenska kusten. Vår vision är att genom intermodala logistiklösningar kunna erbjuda våra kunder en kvalitativ och mer hållbar transportkedja i en marknad som annars kännetecknas som miljömässigt ohållbar.
Du erbjuds
Vara med i dialogen med kollegor, kunder och leverantörer för att hitta de mest optimala lösningarna för kunds räkning.
En möjlighet att jobba i en spännande bransch med stort fokus på omställningen till mer hållbara transportalternativ.
En inkluderande arbetsplats där det är högt i tak, bra stämning och en god gemenskap.
Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med inblandade interna och externa parter, planera transporter för kunds räkning. Det handlar om olika typer av containers, produkter och externa faktorer att ta hänsyn till. Du planerar och delegerar transporterna via Nordic Bulkers affärssystem vilket är samlingspunkten för all import och export av data.
Några av dina primära arbetsuppgifter kommer att vara:
• Oberoende lastbils/containerplanering och bearbetning av import-, export- och inkommande beställningar
• Förmedling av aktuell information, arbetsorder, meddelanden till och från transportledning, chaufförer, underleverantörer, kunder, terminaler, räddningspersonal.
• Vägledning och optimering för chaufförer och underleverantörer
• Data- och systemunderhåll.
• Förtydliganden och korrespondens med kunder, mottagare och terminaler.
• Samarbete med rederier, intermodala leverantörer och olika tjänsteleverantörer.
• Kontinuerligt säkerställande av lagefterlevnad på utrustning
Vi söker dig som
Har goda kunskaper i Officepaketet
Har god förmåga att kommunicera i tal och skrift
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Har god organisatorisk och administrativ förmåga
Erfarenhet från transportbranschen
Gillar att vara navet mellan kunden och leverantören
Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll med transportplanering inom logistik- och transportbranschen.
De personliga kompetenserna vi kommer fokusera på i rekryteringen är:
Affärsmässig
Problemlösande
Kommunikativ
Orädd
Som person är du naturligt hjälpsam där du har en öppen inställning till att ta dig an flera olika typer av arbetsuppgifter. Du kan på ett strukturerat sätt prioritera dina uppgifter på ett bra och kvalitativt sätt. Du talar tydligt och välformulerat och har inga problem med att anpassa ditt budskap till en mottagare.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse (Maj-Juni)
Omfattning: Heltid, 3-6 månader
Placering: Stenungsund