OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Nu söker vi administratörer med inriktning mot reception med placering i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka eller Halmstad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisregion Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5700 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Halland
Polisområde Halland är ett av fem polisområden i polisregion Väst med huvudsäte i Halmstad. Polisområde Halland sträcker sig över sex kommuner och är indelat i fyra lokalpolisområden: Halmstad, Falkenberg, Varberg och Kungsbacka. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli.
Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör i våra receptioner i Varberg, Falkenberg (varav 1 tjänst med placering i Hylte), Kungsbacka, Halmstad (varav 1 tjänst med placering i Laholm). Tjänstgöring på annan ort inom lokalpolisområdet samt på annat lokalpolisområde i PO Halland kan förekomma när verksamheten så kräver.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör med inriktning mot reception blir du myndighetens ansikte utåt och kan vara besökarens första kontakt med polisen. Du kommer möta människor som
har råkat ut för svåra händelser. Våra besökare ska känna sig trygga och väl omhändertagna i kontakten med oss. Du ska
kunna informera, vägleda och ge råd på ett enkelt och begripligt sätt. Varje kund ska bemötas objektivt och professionellt utifrån sitt ärende. I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Handlägga pass-/identitetskortsansökningar
• Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
• Besvara inkommande telefonsamtal och mail
• Anmälningsmottagning och hantering av hittegods
• Hantera skrymmande och till viss del tunga gods
• Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter
Observera! Skriv i fritext i enkäten vilken arbetsort du önskar: Varberg, Falkenberg (varav 1 tjänst med placering i Hylte), Kungsbacka, Halmstad (varav 1 tjänst med placering i Laholm).
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Minst ett års arbetslivserfarenhet inom service och/eller administration
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du även har/är:
• Polisstuderande alternativt juridikstuderande
• Svenskt B-körkort
• Tidigare erfarenhet från polisen eller av annan statlig verksamhet
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat i serviceyrke där du mött dina kunder personligen t.ex. inom reception, butik eller inom vården
• Tidigare erfarenhet i närtid av att handlägga ansökan om pass och nationellt ID-kort
• Kunskaper inom förvaltningsrätt och/eller inom offentlighets- och sekretesslagstiftning
• Kunskaper i teckenspråk och/eller utomnordiska språkkunskaper utöver engelska där du kan använda språket obehindrat i yrkesutövningen
Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och viljan att bidra till ett gott arbetsklimat. Uppdraget som administratör innehåller många kontaktytor och det är viktigt att du har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, strukturerad och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet.
Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt, ha ett gott omdöme och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är därför viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg med att hantera olika situationer som kan uppstå.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet!
ÖVRIGT
Anställningsform: Sommarjobb/Säsongsanställning, kan även bli aktuellt med timanställning om behov uppstår
Arbetsort: Varberg, Falkenberg (varav 1 tjänst med placering i Hylte), Kungsbacka, Halmstad (varav 1 tjänst med placering i Laholm).
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid dagtid med flex, kvälls- och helgtjänstgöring kan förekomma.
Tillträde: Enligt överenskommelse. Funktion: Administratör.
Observera! Skriv i fritext i enkäten vilken arbetsort du önskar: Varberg, Falkenberg, Kungsbacka eller Halmstad.
En förutsättning för att du skall kunna påbörja tjänsten är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen som sträcker sig över sammanlagt två veckor. Preliminär utbildningsstart vecka 23.
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke
Handläggare Lennart Eriksson
Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02