OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kundservice behöver i sommar förstärkning av två medarbetare och vi söker dig som drivs av att hjälpa kunder och tycker att det är spännande med den utveckling som företaget arbetar med.
Om NWT Media
NWT-Media som är ett bolag inom NWT-koncernen som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren. Inom koncernen driver vi verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Vi finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland.
Kärnan i vår verksamhet bygger på vårt samhällsuppdrag att stärka demokratin och stå som försvarare av den oberoende journalistiken. Vi bidrar till ett inkluderande samhälle där alla får vara delaktiga. Vårt starkaste hållbarhetsverktyg är journalistiken, där våra redaktioner dagligen arbetar med att bevaka och engagerar sig i frågor som berör yttrandefrihet och andra hållbarhetsrelaterade frågor.
Om rollen
Kundservicearbetet innebär att du dagligen är i kontakt med företagets privatmarknadskunder genom olika kommunikationskanaler som telefon, chatt och mejl och blir på så sätt ansiktet utåt för vårt varumärke. Vi svarar på frågor för koncernens alla produkter gällande till exempel prenumeration, distribution, bredband och privatannonser. En stor del av vår support gäller företagets digitala produkter som till exempel appar och sajter, dock ej bredbandssupport.
Du arbetar i ett härligt team där vi hjälper varandra och tillsammans arbetar för att nå uppsatta mål och framförallt en stor kundnöjdhet.
Om dig
Du är en stresstålig, lyhörd problemlösare som tycker det är roligt med felsökning och drivs av att kunna hjälpa kunder. Du är duktig på att hitta de bästa lösningarna för kunderna, eller hjälpa dem på andra sätt med de produkter företaget säljer. Du är van att arbeta i flera olika datasystem och har lätt för att ta till dig ny information, samt att kunna förmedla den vidare till både kunder och kollegor.
Du har erfarenhet av någon typ av kundservice- eller telefonförsäljningsarbete. Har du tidigare arbetat med digital support eller försäljning är detta meriterande. Du pratar flytande svenska, och goda kunskaper i engelska är meriterande. Ett krav är att du kan jobba från vecka 23 till och med vecka 33, men är du tillgänglig tidigare är det ett plus.
Övrigt
Har du frågor kan du kontakta kundservicechef Gerda Vrang, telefon 054-199881, gerda.vrang@nwtmedia.se eller produktionsledare Fanny Wackerfeldt 054-199665, fanny.wackerfeldt@nwtmedia.se.
Tjänsterna är tidsbegränsade anställningar under ordinarie personals semester med placering i Karlstad.
Vi ser fram emot din ansökan senast 16:e april, vi kommer att hålla urval löpande.