Sommarvikarier Personlig assistent Avesta

Sommarvikarier Personlig assistent Avesta

Arbetsbeskrivning

Söker du världens roligaste sommarjobb? Sök då jobbet som personlig assistent hos oss och kom och förgyll våra kunders dagar i sommar och de får förgylla dina!
Humana är fullt av hjältar! Med glädje, engagemang och ansvar arbetar de med oss eller är värdeful­la kunder. Så gillar du att jobba med människor och vill ha ett meningsfullt arbete så kan detta vara jobbet för dig! 
Att jobba som personlig assistent innebär att vara någons förlängda arm och hjälpa till där funktionsnedsättningen sätter gränser, så att kunden kan få leva det liv den vill!
Personlig assistent är en av Sveriges största yrkesgrupper som gör ett otroligt viktigt arbete. Som personlig assistent får du hjälpa till med allt från vardagssysslor och stöd till fritidsintres­sen och nöjen.
Varje kund är unik och det är kundens individuella behov som styr vad du ska göra och hur arbetstiderna ser ut, skriv med i ditt personliga brev om du inte kan arbeta alla tider på dygnet samt om du kan arbeta hela eller delar av sommaren.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att: 
- Sätta guldkant på någons vardag  
- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor 
- Hjälpa till med personlig hygien
- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader 
- Stötta och träna kunden kring kommunikation 
Vem är du? 
Vi söker dig som vill göra skillnad och arbeta efter vår vision Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker dig som äromtänksam, handlingskraftig och empatisk. Du är social och trygg i dig själv samt har en god arbetsmoral och arbetsglädje!
Att arbeta som personlig assistent innebär att man behöver vara lyhörd inför hur kunden vill ha det.
Du får gärna ha erfarenhet av arbete inom vård och eller personlig assistans men det är viktigaste är att du och kunden trivs ihop.
För denna tjänst krävs:
- Hos vissa kunder krävs det körkort och även tillgång till egen bil. Ibland för att ta sig till arbetet och ibland för att köra kunden i tjänsten.
- God svenska i tal och skrift.
Meriterande:
Om du har erfarenhet av arbete inom vård och eller personlig assistans.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetstid och tjänsgöringsgrad varierar för varje kund. 
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. 
Tillträde:Sommar 2022, introduktion och även behov kan vara tidigare i vår. 

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


5 november 2024

5 november 2024

Vill du jobba som Persnlig Assistent

Vill du jobba som Persnlig Assistent

5 november 2024

5 november 2024