Sommarvikarier servicecenter

Arbetsbeskrivning

Sedan hösten 2017 finns ett Servicecenter på Borlänge kommun som är beläget i Stadshuset. Servicecenter är till för alla som vill komma i kontakt med Borlänge kommun på ett enkelt och smidigt sätt.

Nyckelpersonerna i verksamheten är kommunvägledarna, vars uppgift är att ge exceptionellt bra service till alla som via telefon, mail och besök kontaktar kommunen med sina frågor eller ärenden.

Arbetsplatsen är lokaliserad i två delar intill varandra, I den ena delen besvaras inkommande telefonsamtal. I den andra lokalen finns en reception dit besökaren kommer med alla ärenden och frågor som berör kommunal verksamhet. Vi söker nu dig som vill arbeta som vikarie hos oss under sommaren.

För oss är det en självklarhet att du delar det förhållningssätt som Borlänge kommuns värdegrund innebär:
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunvägledare på servicecenter består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att svara på frågor och finnas till hands för Borlängebon via telefon, mail och besök till kommunens reception.

Med hjälp av ärendehanteringssystemet, webben och andra digitala system ger du Borlängebon snabba, korrekta och relevanta svar under tiden som denne väntar.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att:
• Hantera och svara på vanliga frågor från Borlängebon.
• Ta emot och hjälpa till med ansökningar, informera, kopiera, skriva ut och hjälpa Borlängebon att använda kommunens e-tjänster.
• Underlätta för kommunens olika verksamheter/enheter bl a genom att fördela ärenden till dem via ärendehanteringssystemet. Ibland behöver även verksamheterna kontaktas via telefon.

Du ska ha förmåga att periodvis kunna arbeta i ett högt tempo med bibehållen god servicenivå och kvalitet.
Du brinner för att ge en mycket god service och trivs bra i mötet med nya människor.
Med hjälp av ett lågaffektivt bemötande kan du hantera människor i alla sinnesstämningar.
Kanske är du flerspråkig och vill få nytta av det i ditt arbete?
Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst avslutad gymnasieutbildning och du har gärna dokumenterad erfarenhet av att arbeta i kundtjänst/contactcenter. Det är meriterande om du har en avklarad eller har påbörjat en högskoleutbildning. Du är bekväm med att på ett korrekt och förtroendeingivande sätt ge svar på frågor, vilket kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. För tjänsten är det även meriterande om du har kunskaper om arbete i en politiskt styrd organisation där du vet hur en kommun styrs genom t.ex. lagar i offentlighet och sekretess. Din datorvana är mycket god och du kan med lätthet söka information samtidigt som Borlängebon väntar. Din inställning till arbetet och uppdraget är tydligt värdegrunds- och lösningsfokuserat.

Gällande dina personliga egenskaper söker vi dig som är flexibel och öppen och du kan anpassa dig efter Borlängebons önskemål. Du är serviceinriktad och strävar efter att alltid hitta lösningar på de ärenden och frågor som kommer. Jobbet i Servicecenter kräver att du kan jobba utifrån checklistor och följa de rutiner som finns. När du stöter på problem tvekar du inte på att fråga dina kollegor. En självklarhet för tjänsten är att du trivs med att möta människor, eftersom det är något vi gör hela dagarna!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

Sammanfattning

Liknande jobb