Sommarvikarier till kvinna i Kopparberg

Sommarvikarier till kvinna i Kopparberg

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kvinna i Kopparberg. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.  
Som personlig assistent till vår kund kommer dina arbetsuppgifter att variera efter hur kunden vill lägga upp sin dag. Du kommer att vara vid hennes sida och hjälpa henne med det som kan uppkomma i vardagen såsom handling, tvätt, matlagning, lättare städning men även personlig hygien samt förflyttningar/lyft. Du som assistent kommer att arbeta i kundens hem men ibland även följa med på aktiviteter utanför hemmet.  
Vi tror att du som söker är aktiv och social då vår kund gillar som gillar aktiviteter som gå ut på promenader och går gärna ut och äter en lunch eller tar en fika. För kundens räkning ser vi gärna kvinnliga sökanden i 25-50 års ålder. Vi söker en pålitlig och lyhörd person med ansvarskänsla som har kunden i fokus. Du som assistent bör vara lugn och trygg i dig själv. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 
Som personlig assistent kommer du att vara kunden behjälplig där funktionsnedsättningen sätter gränser. Vi utgår från att du är lyhörd inför kundens önskemål samtidigt som du kan ta eget initiativ när så krävs.
Om tjänsten 
Vår kund är en kvinna i 60 års ålder som har haft en stroke.
Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie vid ordinarie personals frånvaro samt arbeta som semestervikarie under veckorna 28, 29, 30 ,31. Under dessa veckor arbetar man i snitt 30/tim veckan. Arbetstiderna är kl 8.00-14.00 och 15.30-19.00 alla dagar. 
Som personlig assistent till vår kund kommer dina arbetsuppgifter att variera efter hur kunden vill lägga upp sin dag. Du kommer att vara vid hennes sida och hjälpa henne med det som kan uppkomma i vardagen såsom handling, tvätt, matlagning, lättare städning men även personlig hygien samt förflyttningar/lyft. Du som assistent kommer att arbeta i kundens hem men ibland även följa med på aktiviteter utanför hemmet.  
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:  
- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor 
- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader.
Vem är du?
Vi tror att du som söker är aktiv och social då vår kund gillar som gillar aktiviteter som gå ut på promenader och går gärna ut och äter en lunch eller tar en fika. För kundens räkning ser vi gärna kvinnliga sökanden i 25-50 års ålder. Vi söker en pålitlig och lyhörd person med ansvarskänsla som har kunden i fokus. Du som assistent bör vara lugn och trygg i dig själv. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 
Som personlig assistent kommer du att vara kunden behjälplig där funktionsnedsättningen sätter gränser. Vi utgår från att du är lyhörd inför kundens önskemål samtidigt som du kan ta eget initiativ när så krävs.
För denna tjänst krävs det att du har:  
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift 
Det är även meriterande om du har:  
- Erfarenhet av en liknande roll 
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är kl 8.00-14.00 och 15.30-19.00 alla dagar. Under veckorna 28, 29, 30 och 31 är tjänstgöringsgraden i snitt 30 tim/veckan, 75 %. 
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal.  
Tillträde:Enligt överenskommelse. Anställningsform, tidsbegränsad anställning 

Att jobba på Humana 
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.  
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 

Vad händer nu?  
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2020-03-31. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. 
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. 
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Frida Larsson på frida.larsson@humana.se (vi tar ej emot ansökningar via e-post utan vill att du ansöker via ansökningsformuläret) 
Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024