Sommarvikarier till reception- och passverksamheten i Skaraborg,flera orter

Sommarvikarier till reception- och passverksamheten i Skaraborg,flera orter

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu sommarvikarier till vår organisation som är serviceinriktade, flexibla och med god samarbetsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Polisregion Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5 300 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdet finns lokalpolisområden, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Skaraborg är indelat i två enheter. Västra Skaraborg som omfattar kommunerna Essunga, Grästorp, Götene, Lidköping, Skara och Vara. Östra Skaraborg som omfattar kommunerna Falköping, Gullspång, Hjo, Karlsborg, Mariestad, Skövde, Tibro, Tidaholm och Töreboda.
Polismyndigheten söker nu receptionister/passhandläggare som vill arbeta under sommarmånaderna juni-augusti. Det kan eventuellt finnas möjlighet till fortsättning som timvikarie efter sommaren. Vi söker till orterna:
Lidköping
Falköping
Mariestad
Skövde

Arbetsuppgifter
Som administratör vid våra receptioner kommer du att vara polisens ansikte utåt. Du kommer att arbeta med olika typer av administrativa uppgifter som framförallt innebär handläggning av resehandlingar (pass och id-kort) samt att ge service till allmänheten. Arbetet med pass utförs i enlighet med gällande lagstiftning.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
avslutad och godkänd gymnasieutbildning
arbetslivserfarenhet inom service och administration
god datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
tidigare erfarenhet från polisen av liknande arbetsuppgifter
eftergymnasial utbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, administration, paralegal eller annan utbildning som myndigheten bedömer som relevant för arbetet
ytterligare språkkunskaper, gärna utomeuropeiska

Personliga egenskaper
Större delen av arbetsdagen sker i frontdesk så vi söker dig som har en ett genuint intresse av att dagligen möta människor och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt, ha ett gott omdöme och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är därför viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg med att hantera olika situationer som kan uppstå.
Du kommer dagligen att ställas inför händelser och situationer som ställer krav på att du flexibel och har en god förmåga att prioritera. Vissa situationer är pressade och stressade och det krävs då att du kan hantera dessa. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till allmänheten, myndighetens samarbetspartners och dina kollegor. Du är en god kollega med förmåga att sprida trivsel och arbetsglädje omkring dig.
Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Alexandra Rohr, rekryterande chef för Lidköping114 14
Therese Engström, rekryterande chef för Falköping, Mariestad och Skövde114 14
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Hanna Gustafsson, hanna.gustafsson@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen, nås via polisens växel 114 14.
Övrigt
Anställningsform: Allmän visstidsanställning maj-augusti, datumen kan variera beroende på placering.
En förutsättning för att du skall kunna påbörja tjänsten är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen som sträcker sig över sammanlagt två veckor. Utbildningsstart är i början av juni och den inledande teoretiska utbildningen om fem dagar är förlagd på vardagar, dagtid. Utbildningen kan tidigareläggas efter överenskommelse.
Placeringsort: Lidköping, Falköping, Mariestad eller Skövde
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, region Väst
  • 7 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2022
  • Ansök senast: 11 januari 2022

Liknande jobb


7 september 2024

Administratör sökes

7 september 2024

6 september 2024