Sommarvikarierande Biståndshandläggare

Sommarvikarierande Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Ref: 20202847

Nu söker vi semestervikarierande biståndshandläggare till våra verksamheter i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen sommaren 2021. Du kan även erbjudas möjlighet att börja arbeta som timvikarie under våren och vi erbjuder individuell introduktion med mentorskap. Vi sitter i ljusa och nyrenoverade lokaler i centrala Malmö på Storgatan, nära kollektivtrafik.

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning inom Socialtjänstlagen (SoL). Detta innebär att utreda behov, fatta beslut och följa upp insatser. Det dagliga arbetet innefattar dokumentation, individuella möten, vårdplaneringar och samverkan med övrig personal, anhöriga och andra externa myndigheter. Vi cyklar, vilket ger vardagsmotion, har fin arbetsgemenskap och har ett utvecklande yrke med en mångfald av möten.

Nedan kan du läsa mer om våra olika verksamheter!

Kvalifikationer
Du är utbildad socionom eller är under utbildning och har genomfört din praktik (termin 5), gärna inom myndighetsutövning, med godkänt resultat på samtliga kurser till och med termin fem. Du har goda kunskaper inom gällande lagstiftning. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Procapita och IBIC. 
Som person är du tydlig, strukturerad, har en positiv inställning, är trygg i dig själv och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du måste kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Här kan du läsa mer om våra olika verksamheter: 
SVU/Korttid: Inom enheten ansvarar du tillsammans med dina kollegor för myndighetsbeslut enligt Socialtjänstlagen vid utskrivning från slutenvården samt uppföljning av korttidsbeslut. Enheten är tvärprofessionell och består av biståndshandläggare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, sjuksköterskor och assistenter. Du utreder, beslutar och följer upp det individuella ärendet för brukaren. Du har tillgång till ärendehandledningen genom vår förste biståndshandläggare som finns på plats för att bistå och vägleda i ärendehandläggning. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillsammans med kollegor jobba med ständiga förbättringar för att kvalitetsutveckla verksamheten. 

Ordinärt boende: Inom enheten ansvarar du för handläggning av ärenden enligt gällande lagstiftning. Enheten omfattar ca 55 biståndshandläggare som arbetar datumindelat Du utreder, beslutar och följer upp det individuella ärendet för brukare som bor i ordinärt boende. Du har tillgång till ärendehandledningen genom vår utvecklingssekreterare som finns på plats för att bistå och vägleda i ärendehandläggning. Varje morgon inleds med ett gemensamt möte där alla biståndshandläggare träffar sin närmaste chef. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillsammans med kollegor jobba med ständiga förbättringar för att kvalitetsutveckla verksamheten. 

Avgifter boende och förmedling: Inom enheten ansvarar du som biståndshandläggare för att anvisa särskilt boende till brukare som fått ett gynnande beslut samt att följa upp bistånd på särskilt boende. Du tar emot, utreder och fattar beslut om ansökningar om särskilt boende från andra kommuner. Varje morgon inleds med ett gemensamt möte där alla biståndshandläggare träffar sin närmaste chef och du har tillgång till löpande ärendehandledning både individuellt och i grupp.

Information om tjänsten
Anställningsform: Visstid
Omfattning: Heltid/Deltid
Antal tjänster: 50
Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontakt
För frågor angående arbetet:


• Jessica Rosén, sektionschef ordinärt boende, 0733-580181
• Birthe Rönningborn, sektionschef ordinärt boende, 0768-767506
• Emilia Ljungberg, sektionschef  SVU/korttid, 0733-816961 
• Annelie Priebe, sektionschef Avgifter, boende och förmedling, 0709-586400

För frågor angående rekryteringsprocessen:


• Rekryteringsservice, hvof.rekrytering@malmo.se

Övrigt
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 50 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Biståndshandläggare LSS och Socialpsykiatrin

Biståndshandläggare LSS och Socialpsykiatrin

26 november 2024

25 november 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

25 november 2024

25 november 2024