OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sommarvikarierande ekonomiassistent sökes till Finance Orthex Sweden i Tingsryd!
Söker du efter ett sommarjobb inom redovisning? Är du tillgänglig för jobb under juni och juli 2022? Då kan du vara den vi söker!
Orthex Sweden har en lång tradition av att tillverka och marknadsföra hushållsprodukter. Gruppen, som idag drivs som ett enda företag, omfattar Sveico AB (grundat 1914), Hammarplast Consumer AB (grundat 1947) och Oy Orthex AB (grundat 1955). Tillsammans har man mer än 230 års erfarenhet av att tillverka hushållsprodukter av hög kvalitet. Vi börsintroducerades på Nasdaq i Helsingfors under 2021.
Dina arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter som ekonomiassistent hos Orthex innebär att du hanterar leverantörsreskontran, löpande betalningar och bokföring av in- och utbetalningar.
Administrativa uppgifter såsom viss posthantering och telefoni kommer också vara en del av dina arbetsuppgifter.
Din profil
För att passa till tjänsten krävs det att du är ambitiös och noggrann i ditt utförande. Vidare krävs det att du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket. Tidigare erfarenhet från liknande tjänster är meriterande, men inget krav.
Som person är du ansvarsfull, strukturerad och har en analytisk förmåga. Du trivs och motiveras av att arbeta med siffror och administration och vill leverera bra kvalité.
Vi tror att du som söker den här tjänsten studerar ekonomi på universitet eller högskola till vardags, gärna med inriktning mot redovisning.
Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Exempel på kontakt med din konsultchef är lunch, fika, telefonavstämningar, Afterwork, teams-möten och möte ute hos kundföretaget. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill hänga med oss!
Övrig information om tjänsten
* Start: Enligt överenskommelse, betald introduktion och upplärning sker under våren/försommaren så att du kan axla rollen inför juli månad, vecka 28 - 31.
* Placeringsort: Tingsryd
* Omfattning: Heltid, 100 %
* Arbetstid: Vardagar 08.00 till 16.30
* Lön: Enligt Kollektivavtal
Du kommer att arbeta som konsult via Maxkompetens. Orthex Sweden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Elin Tornhed på
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via mejl mottages ej med hänvisning av GDPR.
Om Orthex
Orthex Group är Nordens ledande tillverkare av hushållsprodukter. Målsättningen är att göra vardagen enklare för kunderna med hjälp av praktiska och hållbara hushållsprodukter.
Idag har Orthex Group kunder i över 40 länder på fyra kontinenter. Gruppen äger tre egna fabriker och lanserar en mängd funktionella produkter varje år. Orthex Group har tilldelats den prestigefyllda internationella utmärkelsen Red Dot Design Award för sin harmoniska nordiska produktdesign. Gruppens varumärken inbegriper SmartStore (förvaringsboxar), GastroMax (köksprodukter) och Orthex (ett stort urval av produkter för hemmet och trädgården). För närvarande har Orthex Group cirka 300 medarbetare.
Miljöansvar är väldigt viktigt för oss och vi arbetar aktivt för att hållbarhet ska vara en del av alla våra processer inom både produktion och logistikkedjan. Produkterna vi tillverkar är av högsta kvalitet och ska hålla i flera år och även årtionden. Vi arbetar ständigt för att hitta nya hållbara råmaterial och öka mängden återvunnet och biobaserat material i vår produktion.
Om Oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.