OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Knivsta är en ung och växande kommun med goda kommunikationer i stråket mellan Stockholm och Uppsala. Vi har funnits som kommun i drygt 10 år och utvecklingsarbetet pågår kontinuerligt.
Nybyggarstämningen märks i både organisationen och samhället.
Kontaktcenter Knivsta startade i november 2013. Målsättningen är att öka servicenivån till allmänheten i Knivsta kommun, via hög tillgänglighet och professionellt bemötande. Verksamheten erbjuder invånarna i Knivsta snabba svar på enklare frågeställningar, direkt i första kontakten med kommunen.
Verksamheten är lokaliserad på bottenplanet i kommunhuset.
ARBETSUPPGIFTER
Kommunvägledaren
har en mycket central funktion och hanterar stora mängder information från kommunens olika verksamhetsområden. Den nya yrkesrollen innebär att vara kommunens ansikte utåt, vilket betyder att kommunvägledaren skapar det första intryck medborgaren får av organisationen. I Kontaktcenter Knivsta erbjuds därför en mycket hög service gällande bland annat tillgänglighet och professionellt bemötande. Kommunvägledarna arbetar tätt ihop, för att lösa så mycket som möjligt av de inkommande frågorna. I Kontaktcenter möter och kommunicerar kommunvägledarna med invånarna via telefon, e-post och besök.
Arbetsuppgifterna är mycket varierande, då kommunvägledaren i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov, för att i nästa stund till exempel upplysa och vägleda medborgaren om förskoleplacering.
Arbetet under sommarperioden innebär i första hand att ta emot besök i receptionen, att vägleda kommuninvånarna och samarbeta med övriga kommunvägledare i Kontaktcenter.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
• Högskoleutbildning eller motsvarande utbildning/erfarenhet
• Erfaren datoranvändare, mycket van vid informationssökning samt god förmåga att arbeta i IT-baserade system
• Allmänna kunskaper om kommunen och samhället
Vi söker dig som
• Är mycket serviceinriktad och lösningsorienterad
• Är social, glad och utåtriktad samt bekväm med att vara kommunens ”ansikte utåt”
• Är lyhörd och har mycket lätt för att samarbeta, men du kan också arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Meriterande är
Erfarenhet av Kundtjänstarbete eller annat traditionellt servicearbete, liksom kunskap eller erfarenhet inom något av kommunens verksamhetsområden.
ÖVRIGT
Använd gärna länken i annonsen för att söka tjänsten.
Facklig kontakt nås via kommunens hemsida, rubriken "Lediga jobb".
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!